• Stackars Nisse

Ex påstår att hon är gravid

Gjorde nyligen slut med min tjej. Nu påstår hon att hon är gravid. Hon har inte visat upp några bevis så jag vet inte om hon är det.  Har aldrig sprutat i henne men antar att det kan ha varit försatsen? Händer det att tjejer ljuger för ex om att dom blivit gravid för att jävlas med exen?

Om hon föder ett barn och det är mitt så tänker jag avsäga mig faderskapet. Tänker betala underhåll, men inte  träffa barnet. Min fråga är om det finns någon stödgrupp eller liknande för killar som hamnat i min situation? Har ingen att prata med. Finns det någon som varit i liknande situation och hur tog ni er ut ur den?

• Svar på tråden Ex påstår att hon är gravid
  • Zirkon

Ta med ett grav test o be na pissa på de så får du svar

• Anonym (Subba)

Hon ljuger bergis.

• Masken84

Min sambos ex ljög och sa atthon var gravid när de gjort slut för att få tillbaka honom. Och vad jag har hört från mina killkompisar så är det vanligt att tjejer ljuger om det. Jag personligen har aldrig tänkt tanken. Om hon är gravid så ska du be om faderskaps test. När gjorde ni slut? När sahon att hon var gravid?

• viseversa

Be henne ta ett test när du är närvarande. Min sambos ex sa också att hon var gravid när han gjorde slut. Sen fick hon "missfall" han tror inte en sekund på henne. Dock KAN man ju aldrig veta säkert. Har man oskyddat sex kan det bli barn liksom.

• Mirella

Köp ett test så åker du dit och ber henne kolla medan du är med så ser du ju själv om hon är gravid el ej

• Anonym (som)

Gör som ovanstående säger eller tala om att hon är välkommen tillbaka när barnet är fött så gör ni ett faderskapstest och är du fadern betalar du underhåll men vill inte ha vidare kontakt med vare sig henne eller barnet.

Att veta om hon är gravid eller inte är egalt egentligen du kan ändå inte påverka henne till abort. Du kan bara hoppas att hon inte vill bli ensam mamma.

• Anonym (Ensam mamma)

Tyvärr finns det tjejer som tar till "fula knep" för att få tillbaka sitt ex. Se till att tjejen gör ett graviditetstest och sedan faderskapstest.

• elitae

Får jag fråga varför du vill avsäga dig faderskapet? Är inte det rätt så onödigt.
    Jag undrar samtidigt varför du är med på denna sida när du vill avsäga dig ett faderskap.
    Du menar att barnet ska få lida för detta? Inte träffa sin egen pappa? Skäms på dig!
    Hoppas verkligen att hon bara ljuger, för din o barnet skull. Men såklart samtidigt inte eftersom det är en jävla ful sak att ljuga om. Skäms på henne också i så fall.

Svar på tråden Ex påstår att hon är gravid