• A Lungren

Pojknamn som passar med Thuva?! (panik)

Lillebror är nu över 3 veckor och måste få ett namn! Gärna ett kort och nordiskt som passar med Thuva, bomba oss med förslag! :)

• Svar på tråden Pojknamn som passar med Thuva?! (panik)
  • SannaM
    A Lungren skrev 2014-02-16 14:46:47 följande:
    Förstår inte att det ska vara så svårt att bestämma pojknamn.. :/

Oj, håller med dig...

Jag tycker Thuva passar med

Leo, Vidar, Arvid, Gabriel, Edvin, Emrik, Elmer, Alvin, Axel, Adrian (heter vårt barn, hehe), Vilmer, Sven
  • Abbe83

Adam
    Abbe
    Alf
    Alfred
    Anton
    Björn
    Bruno
    Dag
    Elis
    Elias
    Elof
    Eskil
    Felix
    Folke
    Frode
    Harry
    Helge
    Hilding
    Hilmer
    Hjalmar
    Holger
    Ivar
    Jens
    Johan
    Joel
    Kåre
    Lukas
    Melker
    Nils
    Nore
    Olof
    Ralf
    Ruben
    Sixten
    Sune
    Svante
    Tore
    Truls
    Tyr
    Vilgot
    Vilmer
    Åke

• A Lungren

På våran lista just nu finns; Gustaf Alfred Noah Isaac Vide Thor Tyke Erik (Loke) Men vi kommer inte alls överens..

• luuuuv
    A Lungren skrev 2014-02-19 07:06:02 följande:
    På våran lista just nu finns; Gustaf Alfred Noah Isaac Vide Thor Tyke Erik (Loke) Men vi kommer inte alls överens..
    Gillar Isaac och Vide :)
  • fluu
    Liknande Gustaf: Gusten, Gunne, Gunnar, Gaspar, Gus

Liknande Alfred: Alde, Alvar, Alvin, Allan, Manfred, Fredrik, Fred, Vilfred, Fredmar, Alfie, Alfons, Alf, Armfred, Aldemar, Ragnfred

Liknande Noah: Noak, Noe, Noel, Nilo, Nane, Nila, Nelio,Elah

Likande Isaac: Isar, Ismar, Acke, Ike, Aslak, Ace

Liknande Vide: Vilde, Valde Idar, Vidar, Vire, Ville, Vigar, Alde, Elve, Elde, Love

Likande Thor: Tore, Torik, Toste, Taro, Toke, Torben, Trond

Liknande Tyke: Tyko, Tyr

Liknande Erik: Eirikur, Emrik, Eria, Eke, Erker, Emre, Alrik, Rick, Lorik. Alberic, Aldric, Eir, Birk, Derek, Lyrik, Rurik

Liknande Loke: Loa, Lo, Toke, Lot, Lothar, Leo, Lotus, Jojke

Andra Gudanamn: Ymer, Balder, Frej, Oden, Magne, Mode, Njord, Brage, Frö, Hymer, Grim
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • SannaM

Då tycker jag att ni ska stryka Gustaf, Tyke, Loke, Noah och Thor (för spexigt ihop med Thuva i min värld).

Håller alltså på Alfred, Vide eller Isaac (fast hellre Isak...). Erik okej, men så otroooligt vanligt.

Nyfiken på vad det blir!
  • A Lungren

Mitt problem med Alfred är att min sambo det vill säga barnens pappa heter Emil. Tänker alltid bara; "Du o jag, Alfred" Pappan vägrar Isaac så de namnet har vi nu strukit.. Vide kallar dom ena ängsmarken på sina ägor tydligen.. Och Erik har vi också strukit då vi är överens om att han faktisk inte ser ut som en Erik. Noah är struket det med, Gustaf är jag inte förtjust i smeknamnen som kommer till.. Ja, jag vet inte hur det här ska gå.. :/

• Dan Syndrom

Folke Vidar Sigge Love Thuva & Love är ju fint. Theus (för likt?) Julius Milian Bastian

• timmy97

Vi har en Tuva och lillebror fick heta Max. Jag ville Joel, Hannes, Mille eller Vide, men se det gick inte mannen med på. 

• SannaM
    A Lungren skrev 2014-02-21 09:01:49 följande:
    Mitt problem med Alfred är att min sambo det vill säga barnens pappa heter Emil. Tänker alltid bara; "Du o jag, Alfred" Pappan vägrar Isaac så de namnet har vi nu strukit.. Vide kallar dom ena ängsmarken på sina ägor tydligen.. Och Erik har vi också strukit då vi är överens om att han faktisk inte ser ut som en Erik. Noah är struket det med, Gustaf är jag inte förtjust i smeknamnen som kommer till.. Ja, jag vet inte hur det här ska gå.. :/

Okej... men dessa då:

Tage

Hilding

Hannes

Theo/Theodor (testar igen...)

Arvid

Alwin/Alvin

Edgar

Vidar

Kasper/Casper

Matteus/Matteo

Måns

Adam

Axel

Ivar

Ivan

Samuel

Gabriel

?????

Kom igen!
Svar på tråden Pojknamn som passar med Thuva?! (panik)