• Saslan

"Ensamma mamma söker" bra sätt eller desperat?

Ja, jag vill veta lite vad folk tycker. Vi är några ensamma mammor som har diskuterat frågan nu och vi har lite olika syn på det. Är det ett bra sätt att komma ut på marknaden och träffa någon eller är det bara desperat? Några likställer det med att vara med i Bigbrother, att det bara är bekräftelsesökande, osäkra mammor som är med. Att det inte är några seriösa män som söker till dessa program. Andra tycker att det hade varit en rolig grej, att det faktiskt finns chans att träffa någon på så vis. Vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Ensamma mamma söker" bra sätt eller desperat?
  • CeeJay

Annat: Det klart att det finns både seriösa och desperata mammor och killar/tjejer som "söker". Jag däremot tror inte jag skulle vilja "ställa upp" pga barnen. Men jag ser absolut inte ner på dom som gör det, inte upp till dom heller. Det är väl ett bra sätt för dom det funkar för liksom Flört

• Saslan
    CeeJay skrev 2014-02-15 21:56:34 följande:
    Annat: Det klart att det finns både seriösa och desperata mammor och killar/tjejer som "söker". Jag däremot tror inte jag skulle vilja "ställa upp" pga barnen. Men jag ser absolut inte ner på dom som gör det, inte upp till dom heller. Det är väl ett bra sätt för dom det funkar för liksom

Då har du nog samma sätt att se på det som jag :) Frågar är ju hur mycket det skulle pratas bland vänner och bekanta också, eller om folk inte bryr sig så mycket.
  • Prutt

Det är helt upp till var och en, och jag ser definitivt inte ned på dem. Men jag tror att om man träffar en partner under förhållanden som är annorlunda mot "verkligheten" så är chansen att det håller i längden mindre. Typ som folk som träffas utomlands på semestern och blir jättekära på en gång och allt är helt underbart, och sen när de kommer hem till Sverige och vardagen så inser de att den andra var en helt annan person än vad de trodde. Så tror jag att det ofta blir om man träffas under en tv-inspelning också. Men det finns säkert undantag.

• mia maria

Jag undrar lite nyfiket om de som tycker att mammorna är desperata även tycker att bönderna i "Bonde söker fru" är det? 

• mia maria

Håller f.ö med "Prutt" ovan; alla gör som de vill men för min del hade inte ett TV-program varit det ultimata sättet att träffa någon på.

• VictoriaJ02

Är man så desperat att man ställer upp i TV för att hitta en partner, så är man nog just - desperat!

• mia maria
    VictoriaJ02 skrev 2014-02-18 21:59:12 följande:
    Är man så desperat att man ställer upp i TV för att hitta en partner, så är man nog just - desperat!
    Är det per automatik desperat att vara med i TV? 
    Är det mer desperat att söka en partner via ett dejtingprogram än exempelvis via en dejtingsida på nätet eller en kontaktannons i en tidning?
  • VictoriaJ02
    mia maria skrev 2014-02-18 22:00:25 följande:
    Är det per automatik desperat att vara med i TV? 
    Är det mer desperat att söka en partner via ett dejtingprogram än exempelvis via en dejtingsida på nätet eller en kontaktannons i en tidning?
    Men ställa upp i TV liksom, hallå! Skrika ut över hela sverige hur ensam man är. Jag skulle aldrig vilja blotta mig på det sättet.
  • mia maria
    VictoriaJ02 skrev 2014-02-18 22:55:34 följande:
    Men ställa upp i TV liksom, hallå! Skrika ut över hela sverige hur ensam man är. Jag skulle aldrig vilja blotta mig på det sättet.
    Är det en skam i att vara ensamstående?
    Många väljer ju själva att vara ensamstående under en period i livet, kanske för att man behöver finna sig en själv efter en dålig relation eller liknande.
    Det är inte alltid så lätt att träffa någon sen - så varför skulle TV vara ett mer desperat sätt än en dejtingsida på internet? 
    Man söker ju kärlek på båda sätten!
    Sen är det klart att man blottar sig mer i TV o gillar man inte den biten så är det klart att det kan kännas pinsamt att vara med.
    Men jag kan inte se varför det skulle ses som mer desperat.
  • mammalovis

Jag ser tv-programmen med ensamma mamman som en kul grej, men skulle aldrig vilja ställa upp själv i ett sådant program.  Dessutom vet man aldrig hur det vänds och vrids på saker som sägs, så nej så utelämnad vill jag inte bli.

• mia maria
    mammalovis skrev 2014-02-20 19:05:38 följande:
    Jag ser tv-programmen med ensamma mamman som en kul grej, men skulle aldrig vilja ställa upp själv i ett sådant program.  Dessutom vet man aldrig hur det vänds och vrids på saker som sägs, så nej så utelämnad vill jag inte bli.
    Ja utelämnande håller jag med i att det är, men kan inte se varför det skulle anses som mer desperat än något annat sätt att hitta en partner!
Svar på tråden "Ensamma mamma söker" bra sätt eller desperat?