• shellly

Resa till USA med 1,5 åring Alla tips välkomna!!

Om 2 månader reser vi till Florida med våra 1,5 åringar (tvillingar)

Vi har varit där flera gånger tidigare men nu blir det nytt när vi har våra små gryn med oss.

Vi vill ha alla tips och trix på olika saker som vi kan tänka på.

- Packning- Handbagage
    - Bärselar
    - Vagn

mm

Tacksam för alla bra tips!!!

• Svar på tråden Resa till USA med 1,5 åring Alla tips välkomna!!
  • Dixie

Om de dricker välling ta med det, annars finns det mesta att köpa på plats!

• Emma Onwuanumkpe

När man flyger inrikes (här i USA) får man ta med paraplyvagnar som handbagage, lämna vid gaten och få tillbaka vid avstigning. Mycket smidigt! Har flygit mycket mellan USA, Sverige och Nigeria med vår 20-månaders, och på flyget är underhållning A och O, snacks och VÅTSERVETTER, haha!

(Ersättning, välling (kallas baby cereal) och allt mellan himmel och jord finns att köpa i affärer, så det behöver ni inte packa om ni kan tänka er att byta märken ett tag.)

Vi köpte en paraplyvagn att ha som slit och släng, finns på Target eller Walmart för 20 dollar. Helt klart värt det, den kan man ju kassera i värsta fall innan man reser hem igen.

Det finns så mycket galna och bra babysaker här i USA s man behöver knappast oroa sig för om man glömmer att ta med sig något.

Hoppas ni får en bra resa! 

• Eeerika

Åker snart till USA med min då 22 månaders. Kommer ta med välling och grötpulvet för att ha lättillgänglig mat om det behövs. Kommer även ta med vätskeetsättning då vi kommer vara i palm springs där det kan vara upp mot 40grader varmt.

Vagn tar vi med hemifrån en chicco liteway. Hyr ni bil? Vi ska göra det och har bokat bilstol 1-3 åring. Hoppas på att den funkar :)

• shellly

Tack för era svar. Våra killar dricker välling och det hade jag väl tänkt ta med. Får man ta med välling till hela resan i det incheckade bagaget?? Deklarerar man då att man har mat med sig? 

• Dixie
    shellly skrev 2014-04-07 09:02:22 följande:
    Tack för era svar. Våra killar dricker välling och det hade jag väl tänkt ta med. Får man ta med välling till hela resan i det incheckade bagaget?? Deklarerar man då att man har mat med sig? 
    ja, jag har haft med ett paket välling i bagaget ( i en extra platspåse ifall den går sönder under resan!) - när vi går genom tullen brukar jag säga att vi har "baby formula" med - de har aldrig velat titta på det. 
  • shellly
    Dixie skrev 2014-04-07 09:06:55 följande:
    ja, jag har haft med ett paket välling i bagaget ( i en extra platspåse ifall den går sönder under resan!) - när vi går genom tullen brukar jag säga att vi har "baby formula" med - de har aldrig velat titta på det. 
    Fyller man i det på deklarationspappret då?
  • Dixie
    shellly skrev 2014-04-07 09:08:40 följande:
    Fyller man i det på deklarationspappret då?
    jag fyllde inte i det - lät rutan vara tom tills jag hade frågat och då sa de att man inte behövde deklarera det, så jag kryssade därefter nej i  rutan om vi hade med mat. 
Svar på tråden Resa till USA med 1,5 åring Alla tips välkomna!!