• Kikkiiii89

Planeringsdagar på dagis? Hur löser ni detta?

Hej! 
    Ni som har barn med särskilda behov och som går på dagis hur gör ni när det är planeringsdagar? Vi har hittils fått varit hemma med våran son, trots att jag inte tycker det är rätt då man har rätt till barnomsorg. Vi har extra resurs på dagis och assistans hemma för sonen. Kommande planeringsdag ska barnen som inte kan vara hemma gå på ett annat dagis, så då föreslog jag att dagis får betala en assistent som känner sonen och som kan vara med honom på dagis eftersom ingen känner honom och det är helt omöjligt att lämna honom på ett nytt dagis där ingen känner honom då han har så speciella behov. Pratar inte, går inte själv, epilepsi och massa mer..Jag sa att jag inte har möjlighet att vara hemma då jag har jättemycket på mitt nya jobb, och då det är en rättighet med barnomsorg osv. Känns som ren diskriminering nästan då alla andra barn ju kan lämnas på det där dagiset men inte min son då han har de behov han har..Självklart får jag ju vara hemma om det inte löser sig, men det är en jäkla principsak också att de ska ordna barnomsorg till ALLA barn och det blir ändå en hel del planeringsdagar tycker jag..

Väntar på att chefen ska ringa upp mig idag angående detta..

• Svar på tråden Planeringsdagar på dagis? Hur löser ni detta?
  • Kikkiiii89

Det löste sig! Pratade med chefen och det skulle tas in en vikarie som jobbat på sonens dagis och som är bekant med sonen mer! =) Så det känns bra!

Svar på tråden Planeringsdagar på dagis? Hur löser ni detta?