• Nattastrand

Vart rekommenderar ni att man åker med barn till eu utan euro?

Vi skulle vilja resa envecka med småbarnen, inom eu, men inte till ett land som har euro,
    vet att Turkiet och Koratien inte har euro finns det fler?
    vad rekomenderar ni för land?
    Den äldsta tjejen kommer vara 4 år, kan hon bada med baddräkt och solkräm, eller måste hon ha en uv dräkt som täcker  axlar m.m.?

• Svar på tråden Vart rekommenderar ni att man åker med barn till eu utan euro?
  • BCH52

Bulgarien och Rumänien är kanske ett alternativ. Billigt och vackert, dock kända för att inte vara så säkra. Satsa på Kroatien, man får dock leta lite för att hitta platser med sandstrand, sten- och klippstränder är vanligast.

När det gäller baddräkt, satsa på UV-baddräkt, säkrast i längden.

• Tebriane

Ja skrämmande det där med euro och solen! Ingen bea kombination! Skulle stanna hemma, inomhus, om jag vore dig!

• Duckan

Bulgarien All inclusive kan vara nåt för er. Inte varit där själv då jag gillar Euro, men hört bra av de som testat.

• pellepelle
    Nattastrand skrev 2014-02-17 10:27:42 följande:
    Vi skulle vilja resa envecka med småbarnen, inom eu, men inte till ett land som har euro,
    vet att Turkiet och Koratien inte har euro finns det fler?
    vad rekomenderar ni för land?
    Den äldsta tjejen kommer vara 4 år, kan hon bada med baddräkt och solkräm, eller måste hon ha en uv dräkt som täcker  axlar m.m.?
    Hur kommer det sig att du har så speciella krav? (obs, jag ifrågasätter inte, utan blir lite nyfiken om det har med politik, ekonomi, gå emot mainstream, eller något annat att göra)
  • Nattastrand

det är oftas mycket billigare att hanla i ej euro länder, jag vill shoppa riktigt billigt

• bängolle

Jaså priset beror på euron. Måste va därför det är så billigt att shoppa här i Sverige då.

• evaoregon

Länder i EU utan euro är Bulgarien, Kroatien, Danmark, Ungern, Litauen, Polen, Rumänien, Storbritannien, Sverige och Tjeckien så det är de som du har att välja på.  Turkiet är INTE med i EU.

• mia maria

Turkiet är ju annars känt för billig shopping. Jag har varit där många ggr o tycker att det är ett vackert land, med trevliga människor o god mat!
    Sen beror det ju på vad du vill shoppa iofs, men i Turkiet finns ju verkligen det mesta i shoppingväg, inkl märkeskopior, märkeskopior o åter märkeskopior! Kläder, väskor, skor, handdukar - ja, you name it!

Hur man gör med UV-dräkt till barnen avgör man ju själv - alla gör olika!

• modsey

Albanien?
    Har bekanta som varit där som varit så överraskat positiva!

• pellepelle
    Nattastrand skrev 2014-02-17 11:52:55 följande:
    det är oftas mycket billigare att hanla i ej euro länder, jag vill shoppa riktigt billigt

Men varför måste det vara EU-länder? Är det några speciella införselregler som grundar det kravet?
  • Lady Paraplyh

Vad spelar det för roll vilken valuta landet har? Storbritannien har inte euro, det är inget sola och bada ställe precis, men de har många andra roliga saker för barn.

• modsey
    evaoregon skrev 2014-02-18 22:57:41 följande:
    Albanien är f ö inte med i EU.
    nä, missade att hon ville ha ett EU land o tänkte bara ingen euro ;)
Svar på tråden Vart rekommenderar ni att man åker med barn till eu utan euro?