• nordan1

Blir inte våt, ledsen sambo

Jag är gravid med mitt första barn och vi är enormt glada. Vi fortsätter ha sex som vanligt, men problemet har uppstått att jag inte blir varken våt eller upphetsad. Vi tänker att det har med graviditeten att göra men jag kan inte svära på att det är så. Jag är inte sugen, gravid eller ej. Vi har inte lyckats få till det på två veckor nu och jag ser att min sambo blir ledsen och tror att det beror på honom,även om det absolut inte gör det. Snarare känner jag mig trött, svullen och ofräsch (fast han säger att han inte ser nån skillnad, är i v. 7 el 8). Goda råd är dyra nu, känner någon igen sig i detta? Vad har ni gjort för att åtgärda sånt här? Jag försöker tända till men blir för allt i världen inte våt, fastän jag tidigare blivit våt väldigt lätt. Vad kan man göra?

• Svar på tråden Blir inte våt, ledsen sambo
  • Anonym (morsan)

Slemhinnorna kan bli torra när man är gravid och det kan oxå vara så att du inte känner dig så attraktiv när du är gravid. Vi löste problemet med olivolja...kanske inte så glamoröst, men det funkade för oss.

• en blind vän

Hej
    Ni är unga gissar jag. Ni har inte så mycket fantasi om vad man kan göra utan att knulla.
    Har ni prövat att tvåla in varandra I duschen? Hela kroppen. Har ni prövat yoni eller lingam massage?
    Oralsex? Prostatamassage?
    Googla om du inte vet vad det är.

Grattis till graviditeten.
    En kvinnas kropp kan ändra sig jättemycket under en graviditet. Jag tyckte det var intressant när min fru var gravid. Var glad att din graviditet tvingar dig att pröva annan sorts sex.

,--O-O
  • Anonym (dumt)
    Anonym (morsan) skrev 2014-02-17 16:48:15 följande:
    Slemhinnorna kan bli torra när man är gravid och det kan oxå vara så att du inte känner dig så attraktiv när du är gravid. Vi löste problemet med olivolja...kanske inte så glamoröst, men det funkade för oss.
    Blir man inte upphetsad och det är orsaken till att man inte blir våt är det dumt att lösa det med olivolja. En kvinnas underliv behöver även blodfyllas, precis som könet på en man behöver fyllas på blod för att en man ska kunna ha penetrerande sex. Att enbart lösa det med glidmedel eller olivolja gör det som bäddat för framtida besvär med vestibulit eller liknande.
Svar på tråden Blir inte våt, ledsen sambo