• HWikström

Möjlig diabetes?

Hej! Den senaste veckan har vår dotter ändrat beteende, från att vara världens gladaste och godaste barn till att vara lättstött och vresig, Hon ska fylla 4 i början av mars, ska jag tillägga. För en vecka sedan fick hon en förkylning med ont i halsen så vi var hemma i 5 dagar med henne. Direkt efter att hon tillfrisknat förändrades hennes beteende. Hon är jämt törstig och springer på toaletten säkert 20-30 gånger per kväll, dock har jag inte hört något från förskolan om detta. Jag vet inte hur jag ska tolka hennes signaler och beteenden. Vi har aldrig haft problem med nattning och hon har alltid gått upp en gång per natt för att kissa i toaletten sen hon slutade med blöja för över ett år sedan. Vi har frågat henne varför hon inte kan sova men får bara till svars att benen blir varma och att hon jämt är kissnödig så det verkar inte vara pga mardrömmar eller nåt sånt, men vad vet jag, hon kanske bara inte vill berätta om det. Är det ett rent trotsbeteende eller har hon kanske diabetes? Jag ska tillägga att hon bara har haft detta konstiga beteende 3 av 5 nätter hittills. Övriga 2 har det inte varit några som helst problem. Vore tacksam för era reflektioner angående detta. // trött mamma

• Svar på tråden Möjlig diabetes?
  • HWikström

Det tänkte jag med men hon har inte ont när hon kissar och inga andra typiska symptom för just UVI. Hon har haft UVI en gång förut och då hade inte super ont så detta känns inte igen,

• Tibell

Jag tycker du alldeles omedelbart uppsöker ett sjukhus och tar ett blodprov på flickan för att kolla sockret !
    Man kan bli väldigt sjukt snabbt om diagnosen ställs för sent så hellre kolla upp en gång för mycket !

Svar på tråden Möjlig diabetes?