• Anonym (ingrid)

Får 45% missfall efter vecka 13..??

I min gravidapp stod det imorse:

"Risken för missfall har minskat med 65% när man kommer in i vecka 13".

Betyder det att 45% fortfarande får missfall efter v.13? Eller vad betyder siffrorna? Skratta inte åt mig snälla, jag har dyskalkyli..

• Svar på tråden Får 45% missfall efter vecka 13..??
  • nozpa

Nej, det skulle ju betyda att alla fick missfall. Eller ja, det är ju 35% kvar om risken minskar med 65%. Men nej, det betyder inte att 35% får mf efter vecka 13.

• Anonym (lill)

Nej så är det inte. Man räknar procenten lite dumt. Vet inte exakt, men tror det bara ligger på.några ynka % efter vecka 13. Finns dem som har stenkoll och de svarar säkert snart :)

• Losan

Risken att få missfall innan v.13 ligger på ca 20%. Efter vecka 13 minskar den risken med ytterligare 65%.

• nozpa

Googlade lite och fick fram att det var under 3% som får mf efter vecka 12. 20-30% innan dess. De flesta innan vecka 7, oftast innan man konstaterat att man faktiskt är gravid.

• Emy88

Det innebär att risken minskar med 65% jämfört med vad den var innan. Säg att risken var 10% innan v.13, då skulle det innebära att risken nu är 3,5 %. Är du med?

• Anonym (ingrid)

Tack snälla för att ni är vänliga och försöker förklara Det är svårt men jag tror jag förstår lite bättre nu vad som avses..

Svar på tråden Får 45% missfall efter vecka 13..??