• mammasofie

viktnedgång efter förlossning

Jag är gravid i vecka 36 och har gått upp 3 kg. Hade endel kvar sen första barnet att gå ned och därför har jag nog inte gått upp så mycket.
    Ni som gått upp väldigt lite under graviditeten, under 10kg. Hur mycket har ni gått ned efteråt?
    1 vecka efter förlossningen och sen någon/några månader efter?

• Svar på tråden viktnedgång efter förlossning
  • vanja83

Jag gick upp 9,5 kg! Hade gått ner dessa efter ca 2 månader! Trots viktminskning så är ju kroppen inte densamma som innan!

• Flickan och kråkan

Jag är liten från början. Gick upp 9 kg med första barnet (född i v.37+2). 1 vecka efter förlossningen låg jag på -1kg (hade alltså gått ner 10). Med andra och tredje barnet gick jag upp 10 (född i v.37+6) respektive 12 kg (född i v.40+1). 1 vecka efter andra barnets födelse låg jag på ursprungsvikt. 1 vecka efter tredje barnet låg jag på +2 kg.

• Malaika

Jag är normalviktig och gick bara upp 7kg under graviditeten. 3 dagar senare hade jag gått ner allt och 3 veckor senare hade jag gått ner 13 kg! Tror amningen tar en del!

• Scratt

Jag var smal när jag blev gravid alla gånger, första gången gick jag upp tio kilo, allt borta tre dagar efter förlossningen.
    Andra gången gick jag upp 4 kilo, dan efter förlossningen när jag kommit hem hade jag gått ner 8-9 kilo.

Denna gången är jag i vecka 19 och ligger på minus ett kilo.

• saaabii

Gick upp 10 kg, när jag vägde mig första gången 6 dagar efter förlossningen så hade jag gått ner strax över 11 kg. Nu fyra månader senare så har jag gått ner 23 kg och har stått still där ett tag

• mammasofie

Tack för alla svar :) hoppas att jag ska gå ned något extra som några av er andra gjort, då jag som sagt hade endel kvar efter första graviditeten. Gick då upp hela 25kg! 15kg försvann tre dagar efter förlossningen, sonen vägde 4640g! Ska på tul imorgon och se vad denna lilla tjej väger!

• turkos77

Jag gick upp 19 kg. Normalviktig innan. 3 veckor efter fl hade jag gått ner 13 kg. Nu 2 månader efter har jag 1-2 kg kvar. Magen är helt borta. Gjorde snitt och har inte tränat ett dugg.

• EmelieB91

Jag gick upp 8-9 kg under graviditeten och tre veckor efter hade jag gått ner 14 kg. Jag var normalviktig innan och har inte tränat eller ammat. Det är fantastiskt att kunna säga att kroppen ser bättre ut än innan graviditeten.

Bild i vecka 40 och sedan tre veckor senare.

• mammasofie
    EmelieB91 skrev 2014-02-20 09:26:28 följande:

Jag gick upp 8-9 kg under graviditeten och tre veckor efter hade jag gått ner 14 kg. Jag var normalviktig innan och har inte tränat eller ammat. Det är fantastiskt att kunna säga att kroppen ser bättre ut än innan graviditeten.

Bild i vecka 40 och sedan tre veckor senare. phpQAqs7l55627.jpg

Jag ser ut ungefär precis som du gjorde i vecka 40, nu är ju jag i vecka 36. :) Fick dock anledningen igår till varför jag gått upp så lite, för lite fostervatten och för liten bebis!
  • MeAngeleyes

Jag gick upp 6 kg och vid efterkontrollen hade jag gått ner 16 kg!

Hade dock en viss övervikt men jag är helt nöjd över det. Tänkte dessutom inte särskilt mkt på vikten efteråt utan det var mest amningen som tog!

Svar på tråden viktnedgång efter förlossning