• Alanisquetzal

Kan jag få hjälp av socialen?! AKUT

Hej alla! Det är såhär att jag är 17 år och min dotter blir snart 4 månader, jag är ensamstående sen 7e månaden av graviditeten. Pappan till min dotter kommer och går hela tiden. Min familj har hjälpt mig väldigt mycket men för 3 veckor sen bestämde jag mig för att börja om på nytt med min dotters pappa vilket var ETT STORT MISSTAG! Jag flyttade hemifrån till honom (han bor fortfarande hemma) och jag tog med mig allt som var mitt och min dotters, det gick bra i kanske några dagar men sen så började det allvarliga, alldeles för mycket tjafs, bråk och tom slag, då han slog mig ett par gånger. Igår bestämde jag mig för att flytta ut därifrån igen för min dotters bästa då jag ej vill att hon ska se mig ledsen och att hon ska höra oss skrika på varandra. Nu sover jag på vardagsrummet med min dotter, det finns ingen plats här hos mig, inget rum, ingenting. Jag har bara en väska med lite kläder & blöjor till min dotter som kanske räcker till imorgon Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, min familj kan inte hjälpa mig och min dotters pappa skiter i bokstavligen allt.
    Tror ni att socialen kan hjälpa mig med bostad?!!!

• Svar på tråden Kan jag få hjälp av socialen?! AKUT
  • Funderingar01

Dina föräldrar är ju försörjningsskyldiga för dig. Finns det någon anledning till att du inte kan bo hos dina föräldrar?

• Emy88

Ta och ring till socialförvaltningen det första du gör imorgonbitti och be om ett möte. Där förklarar du allt så noga du kan och frågar hur dom kan hjälpa dig. Var noga med att du vill ha någon form av stöd för att du ska klara av att hålla dig borta från barnets pappa, för det är prio ett just nu, att du aldrig går tillbaka till honom igen.

Svar på tråden Kan jag få hjälp av socialen?! AKUT