• Elskling123

Början till vattkoppor?? Någon som kan sånt??

Testar att lägga upp en bild med mobilen så hoppas att detta fungerar. Är det någon som har en aning om hur vattkoppor ser ut precis i början? Jag har bara ett barn på snart 2 år som fått massa röda prickar överallt i kroppen och vissa större än andra. Ser nästqn ut som värmepr8ckar men det kan det inte vara då min dotter gått runt med kortärmat och tunna leggings.. uppskattar alla seripsa svar. Ska även ringa vårdguiden om det kanske kan va något annat som jag missat....

• Svar på tråden Början till vattkoppor?? Någon som kan sånt??
  • sagström

Jag har för mig att de såg rätt mycket ut som myggbett. Jag tror ofta de första kommer i hårfästet eller på bålen(?) om jag inte minns fel.

• hannis

Min son fick vattkoppor igår. Det såg ut som myggbett första dygnet och först idag på eftermiddagen har vissa av dem börjat se ut som man tror att de skall dvs lite upphöjda och vätskande. Han har ingen feber eller huvudvärk och är pigg och glad men det kliar.

• PeGw

Undrar detsamma min son har fått feber och röda utslag upphöjda . Går på förskolan. Så misstänker men inte helt hundra

• Topcom

Som de andra säger. Ser ut som enstaka myggbett först, sedan blir de fler och fler. Till slut blir de gula blåsor (skitäckligt) tills de slutligen spricker.

Svar på tråden Början till vattkoppor?? Någon som kan sånt??