• Anonym (Förskoläraren)

Vad skulle du säga om ditt barns fröken levde så här på helgerna?

Jag jobbar på en förskola och är väldigt bra på mitt jobb, jag är väldigt omtyckt av  barnen, föräldrarna och mina arbetskamrater, jag har en hög lön efter som cheferna vet att jag är duktig på det jag gör.

Nu till mina frågor:

På helgerna så brukar jag och min man röka på (marijuana), vi dricker inte alkohol men testade detta för ett år sedan och gillade det, vi röker en gång i veckan och kommer aldrig att röka mer än så.
    Det öppnar upp ens sinnen och vi har otroligt intressanta samtal när vi har rökt och sexet är så otroligt mycket skönare än annars så det är anledningen till att vi tycker att det är något vi vill syssla med.
    Vi har naturligt vis både intressanta samtal och ett riktigt bra sexliv annars också men det blir tjugo gånger starkare när man har rökt på.

Nått som också är lite annorlunda och som jag undrar över om det är något som gör att ni inte skulle vilja ha mig som förskolelärare till ert barn är just vårat sexliv.
    Vi går i gång på latex, piskor, handbojor osv, inte något som är jätte ovanligt men vi gillar även roll lekar och de är nog inte så vanliga.
    Vi brukar leka att min man är Hitler, Anders Breivik eller nån anonym i gasmask, han brukar binda mig med gummiremar.  
    Jag älskar när han smiskar mig och sätter mig på plats.

Vi leker att jag är en hora som han plockar upp och efter som han har betalat för mig så får han göra vad han vill med mig.
    Jag älskar att bli dominerad och när vi är ensamma så är hans ord lag, som tur är så är han en snäll diktator men jag gillar att kunna släppa allt och låta han vara den som styr och ställer.

Ja är det här saker som skulle göra att ni tog era barn i från min dagisgrupp eller struntar ni i vad fröknar gör på helgerna?

• Svar på tråden Vad skulle du säga om ditt barns fröken levde så här på helgerna?
  • Nenne666

Förmodligen så skulle jag inte ha en aning om ditt privatliv så då hade jag inte heller haft en åsikt .

• Queenie70
    qaxsw skrev 2014-02-19 15:53:35 följande:
    När man "röker på" som du skriver, så beror ruset helt och hållet på vad för sort du röker, om det är marijuana eller hasch, om det är sativa eller indica. Beroende på vad det är för strain skiljer sig ruset, samt hur man själv reagerar samt hur mycket man brukar. En snabb förklaring; Jag väljer att röka en bud från till exempel en Bubblegum-planta, den brukar ligga på 50% indica och 50% sativa, så i detta fallet blir jag mest lugn, läser gärna en bok, brukar lösa korsord. Ska jag laga mat, städa eller hålla igång skulle jag välja att röka ett strain med högre sativa-nivåer för att få energi. Jag går till affären, motionerar, träffar vänner och familj när jag är "pårökt", konstigt nog märks det inte alls på mig att jag förtär marijuana (ohreally kan vanliga människor röka marijuana utan att vara "pundare"????) Vid läggdags är en planta så som White rhino att föredra då den är indica och motsatt till sativa, lugnande. Jag skulle aldrig jämföra ett rus med en fylla. Jag hatar alkohol, jag hatar att bli full, det är otäckt och jobbigt. Jag kan få fantastisk fantasi av gräs, jag kan komma på nya idéer, jag blir mycket mer kreativ och det är ingen hemlighet att människor upplever insikter eller visheter vid ett rus. Men jag skulle inte säga att jag blir kreativ av ett indicadominerat gräs.Inte för att du har skrivit det, men för att jag läste tidigare i tråden och vill bara meddela att det skulle samlas någonting i hjärnan är en myt. Cannabis lagras inte i fetter i hjärnan. Det psykoaktiva ämnet i cannabis försvinner ur kroppen inom 24 timmar, (i vissa fall kanske redan inom 1-6h) de spårämnen som finns kvar, som man till exempel finner vid urin- eller blodprov är metaboliter som inte gör någon verka. De finns, men de märks inte tills att de försvinner. Deras bortfall fungerar precis likadant som för A-vitaminer.  Vad som är viktigt när man pratar om marijuana det är att förstå att det har pågått skrämselpropaganda och lagar mot marijuana finns av största anledning på grund av makt och pengar. Tyvärr är det bara organiserad brottslighet som vinner på att ha cannabis olagligt. Det är viktigt att vara källkritisk och inte ta första bästa länken som handlar om cannabis, det är viktigt att se vem som gjort undersökningar, varför de gjorts och till vilken nytta. Saker kan man vända och vrida på alla sätt.  Jag säger inte att cannabis är en mirakeldrog, det är det inte, men tycker det är så trångsynt att människor ser ner på andra för att de tex hellre väljer cannabis än alkohol, och i vissa fall hellre cannabis än massa piller med konstiga biverkningar. Jag tror inte att så många här skulle ha problem med en förskolelärare som dricker alkohol på helgerna.  Och för att komma tillbaka till tråden;Jag bryr mig inte det minsta om vad folk gör på deras fritid så länge det inte påverkar ens arbete. Det är ingen som kan veta att ts gillar kinky grejer eller gillar röka gräs så länge hn själv inte berättar det. 

Folk som röker tror sig bli VISA på samma sätt som de som blir fulla tror sig bli snygga. Punkt.
  • Gurkan

Du kan leka att du är en marsipan under tiden du har sex vad mig bekommer, jag brukar inte fråga mitt barns pedagoger om deras sexuella preferenser. Däremot att du röker på tycker jag är förkastligt eftersom det faktiskt är olagligt.

• elyse

Jag skulle fundera över hur din riskbedömning fungerar. 

• qaxsw
    Queenie70 skrev 2014-02-19 17:57:45 följande:

Folk som röker tror sig bli VISA på samma sätt som de som blir fulla tror sig bli snygga. Punkt.
    Precis som jag skrev är ruset helt beroende på sort, och alla människor tror sig inte bli attraktiva av alkohol, och på samma sätt kan man inte generalisera och hitta på att cannabis påverkar alla människor på samma sätt. 
  • The past is now
    Anonym (Blöjan) skrev 2014-02-19 15:32:08 följande:
    Ja, och alkolås på dagisets dörrar. Och sen en röntgen-scanner så man kan se så fröknarna inte är beväpnade med tex knivar som dom kan sticka barnen med.

Har du rökt på eller? Verkar så faktiskt...
  • Anonym (z)

vad du gör i sängen bryr jag mig inte om men att du röker på -  inte ok. Jag vet att många säger att det inte är farligt men alla droger är farliga. Marijuana påverkar din hjärna på sikt vare sig du vill tro det eller inte

• Queenie70
    qaxsw skrev 2014-02-19 18:10:47 följande:
    Precis som jag skrev är ruset helt beroende på sort, och alla människor tror sig inte bli attraktiva av alkohol, och på samma sätt kan man inte generalisera och hitta på att cannabis påverkar alla människor på samma sätt. 

Alla tror sig inte bli visa av cannabis och alla tror sig inte bli snygga av alkohol. Men de som gör det, inbillar sig att de blir visa eller snygga. Skillnaden mellan alkoholdrickare och cannabisrökare är att förtäraren av alkohol förstår att han inbillade sig och kan skratta år sig själv när han nyktrar till, tillskillnad från cannabisrökaren som tar sin nyfunna visdom på löjeväckande allvar.
  • qaxsw
    Queenie70 skrev 2014-02-19 18:42:45 följande:

Alla tror sig inte bli visa av cannabis och alla tror sig inte bli snygga av alkohol. Men de som gör det, inbillar sig att de blir visa eller snygga. Skillnaden mellan alkoholdrickare och cannabisrökare är att förtäraren av alkohol förstår att han inbillade sig och kan skratta år sig själv när han nyktrar till, tillskillnad från cannabisrökaren som tar sin nyfunna visdom på löjeväckande allvar.
    fortfarande generaliseringar. Hur vet du att det är så? Har du någon slags bevis på att cannabisrökare går runt och tror på sina nyfunna visdomar eller är det du själv som hittar på vad-du-tror? Den typiska stereotypiska cannabisrökaren är en typ tonåring med rastafarikläder som ligger hemma på soffan och struntar i jobb, även dom finns, men det verkliga cannabisrökaren är precis likadan som dig, fast att den har valt att bruka cannabis. Precis som att folk väljer att dricka alkohol, röka cigaretter, dricka kaffe. 
  • Suzén

Hade inte brytt mig alls, bara du är fin mot mina barn och gör ditt jobb hade jag inte stört mig.

• Anonym (Förskoläraren)

Oj vart ska jag börja för att svara på de frågor ni har ställt  Nej jag skulle aldrig någonsin komma drogpåverkad till jobbet och jag skulle aldrig någonsin vara på rökt i närheten av barn.  Det handlar helt enkelt om att jag inte tycker att varken droger eller alkohol hör hemma med barn och när mina barn var små så skulle jag tex aldrig komma på tanken att ens dricka när jag hade hand om dem.

Våra barn är alla vuxna i dag och bor inte hemma så det är absolut inga barn som far illa av detta.

Som jag skrev så är det väldigt lite vi röker, vi blir inte helt väck för det tycker inte någon av oss om och är en av anledningarna till att vi föredrar att röka framför att dricka, vi båda tycker att det är svårare att ha koll när man dricker och man blir påverkad på ett helt annat sätt som vi inte tycker om att bli.
    Vi känner naturligtvis av att vi har rökt men de få gånger vi har testat att röka lite mer så känner vi efteråt att dit vill vi inte, det blir man bara borta på och det är inte det vi är ute efter.
    Skulle väl beskriva det som när folk vill bli salongsberusade för då har de fortfarande koll på läget

Att vi skulle bli sega i huvudet och lite dumma köper jag faktiskt inte, om man börjar röka som väldigt ung och röker mycket  så stannat man i utvecklingen och det kan säkert göra att man uppfattas som lite korkad eller så men det är långt i från det vi håller på med, vi var först och främst över 40 båda två när vi testade att röka första gången och som jag har skrivit så är det väldigt lite som vi  röker.
    De som blir sega och lite tröga är i sånt fall de som röker på hela tiden.

Sen det att vi inte ska prata om det  så är det väldigt självklart för oss, inte ens någon i vår bekantskaps krets vet något om det vi sysslar med och de skulle bli väldigt förvånade över att just vi väljer att röka på då de vet att vi egentligen är väldigt emot droger.

När det gäller att göra det lagligt så är vi faktiskt emot det, jag tycker att det ska vara förbjudet och jag vet att många far illa av det och att många får stora problem pga att de börjar röka på och sen går över till tyngre droger eller fastnar i ett drog träsk som gör att de inte fungerar utan att röka på, så nej förbudet ska vara kvar.
    Men jag anser även att man borde förbjuda alkohol och vanliga cigaretter, jag vet att jag har en dubbel moral som heter duga här och har svårt att få till det hela i huvudet egentligen men vi har ju kul och vi skadar ingen annan, dessutom så har vi koll på läget och jag vet att vi aldrig kommer att ta det hela längre än så här.

Vi skulle tex aldrig köpa röka av någon som vi inte vet vart det kommer i från, vi vill inte stödja kriminella gäng eller så utan vi köper vårt i från en äldre kille som odlar själv hemma i sitt uthus, han odlar för eget bruk och de enda han säljer till är till oss och två par till som han känner väl.

När det gäller vilka vi väljer att ha roll lekar om så har det inget med våra åsikter att göra utan det handlar om att de är de läskigaste människorna vi kan tänka oss och det ger en kick för mig, jag gillar att vara i underläge och känna mig lite hotat under sexakten, så nej vi är absolut inga nazister eller rasister.

• Johan75

Vad ni gör i sängkammaren skulle jag aldrig bry mig om så länge det är något som ni båda är med på, och jag hoppas innerligt att jag skulle slippa bli informerad om vad som sker där. 

Drogerna är en annan sak. Inte så mycket på grund av eventuella effekter eller själva användandet som att ni riskerar rättsliga efterföljder. En förskollärare som plötsligt inte är på jobbet eftersom hen har fått sparken efter att ha blivit gripen av polis/fälld i domstol känns mindre roligt. 

Behold, i come as a thief.
  • Sebastian72

Jag hade förmodligen försökt bjuda ut dej:)

Om jag inte visste att du var upptagen dvs.

• Anonym (Förskoläraren)
    Johan75 skrev 2014-02-20 10:12:07 följande:
    Vad ni gör i sängkammaren skulle jag aldrig bry mig om så länge det är något som ni båda är med på, och jag hoppas innerligt att jag skulle slippa bli informerad om vad som sker där. 

Drogerna är en annan sak. Inte så mycket på grund av eventuella effekter eller själva användandet som att ni riskerar rättsliga efterföljder. En förskollärare som plötsligt inte är på jobbet eftersom hen har fått sparken efter att ha blivit gripen av polis/fälld i domstol känns mindre roligt. 
    Fast man blir inte gripen av att ha rökt på, inte ens av att ha marijuana  hemma när man pratar om den mängden som vi pratar om här och dessutom så säljer vi inte så det skulle inte hända speciellt mycket om polisen mot förmodan fick kännedom om att vi rökte på.
    När det gäller jobbet så skulle jag inte heller få sparken i första taget pga detta, det krävs bra mycket mer för att få någon sparkad än att den röker på i den mängd som jag och min man gör.
  • lalalandet
    Queenie70 skrev 2014-02-19 14:46:16 följande:
    Vad är det du tror dig veta? När man röker på så blir man pårökt helt enkelt. Flummig. Inga hemliga världar som öppnar sig, inga nya dimensioner som man får ta del av, inga insikter eller visheter kommer till en. Man blir flummig, helt jämförbart med en fylla, fast utan kontrollförlusten, minnesluckorna och snedstegen. Skitsnacket om att nån ny jävla insikt skulle visa sig är bara drogromantiskt trams.
    Och allt detta vet du för att du själv har rökt på eller? Det måste du ju ha gjort eftersom du är så säker på din sak.

• Runa

Jag har stött på en del folk som regelbundet brukar marijuana. Och det märks ingenting på dem den första tiden. Men de jag känner som brukat det regelbundet under flera år har fått märkbart nedsatt hjärnkapacitet. Marijuana gör en korkad. Sambandet är för mig uppenbart. Så förmodligen skulle jag inte bry mig om mitt barn var på din dagisavdelning idag, det tar nog några år innan det märks på dig också. Men för din egen skull tycker jag att du ska överväga att sluta. Vad gäller intressanta samtal kan jag säga att de är helt ointressanta för den som sitter bredvid och inte röker. Det är inte samtalet som blir intressantare utan du bedömer det på ett annat sätt än du skulle ha gjort i opåverkat tillstånd. Lite som att folk som är berusade inte inser hur trögtänkta de blir. Men det är ju det som är poängen förmodar jag, den störda verklighetsuppfattningen.

Dina sexuella lekar intresserar mig inte.

• Queenie70
    lalalandet skrev 2014-02-20 19:22:56 följande:
    Och allt detta vet du för att du själv har rökt på eller? Det måste du ju ha gjort eftersom du är så säker på din sak.

Exakt.
  • Johan75
    Anonym (Förskoläraren) skrev 2014-02-20 14:01:00 följande:
    Fast man blir inte gripen av att ha rökt på, inte ens av att ha marijuana  hemma när man pratar om den mängden som vi pratar om här och dessutom så säljer vi inte så det skulle inte hända speciellt mycket om polisen mot förmodan fick kännedom om att vi rökte på.
    När det gäller jobbet så skulle jag inte heller få sparken i första taget pga detta, det krävs bra mycket mer för att få någon sparkad än att den röker på i den mängd som jag och min man gör.
    Ni säljer inte, men ni köper? Eller odlar ni själva?
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Förskoläraren)
    Johan75 skrev 2014-02-20 22:23:44 följande:
    Ni säljer inte, men ni köper? Eller odlar ni själva?
    Vi köper av en vän som odlar för eget bruk, eller ärligt talat så får vi av honom mot att vi bjuder honom på mat lite då och då.
  • Anonym (Rulle)
    Anonym (Förskoläraren) skrev 2014-02-18 21:24:10 följande:

Jag jobbar på en förskola och är väldigt bra på mitt jobb, jag är väldigt omtyckt av  barnen, föräldrarna och mina arbetskamrater, jag har en hög lön efter som cheferna vet att jag är duktig på det jag gör.

Nu till mina frågor:

På helgerna så brukar jag och min man röka på (marijuana), vi dricker inte alkohol men testade detta för ett år sedan och gillade det, vi röker en gång i veckan och kommer aldrig att röka mer än så.
    Det öppnar upp ens sinnen och vi har otroligt intressanta samtal när vi har rökt och sexet är så otroligt mycket skönare än annars så det är anledningen till att vi tycker att det är något vi vill syssla med.
    Vi har naturligt vis både intressanta samtal och ett riktigt bra sexliv annars också men det blir tjugo gånger starkare när man har rökt på.

Nått som också är lite annorlunda och som jag undrar över om det är något som gör att ni inte skulle vilja ha mig som förskolelärare till ert barn är just vårat sexliv.
    Vi går i gång på latex, piskor, handbojor osv, inte något som är jätte ovanligt men vi gillar även roll lekar och de är nog inte så vanliga.
    Vi brukar leka att min man är Hitler, Anders Breivik eller nån anonym i gasmask, han brukar binda mig med gummiremar.  
    Jag älskar när han smiskar mig och sätter mig på plats.

Vi leker att jag är en hora som han plockar upp och efter som han har betalat för mig så får han göra vad han vill med mig.
    Jag älskar att bli dominerad och när vi är ensamma så är hans ord lag, som tur är så är han en snäll diktator men jag gillar att kunna släppa allt och låta han vara den som styr och ställer.

Ja är det här saker som skulle göra att ni tog era barn i från min dagisgrupp eller struntar ni i vad fröknar gör på helgerna?

Hur fröken vill bli påsatt skiter vi i men det faktum att fröken använder droger och riskerar att vara påtänd är ett problem.
Svar på tråden Vad skulle du säga om ditt barns fröken levde så här på helgerna?