Fråga till alla separerade!
Hej!
En av mina vänner lever just nu i ett förhållande där tjejen har 2 barn sen tidigare (dom har ett gemensamt på gång), Han berättar för mig att han tycker det är jobbigt då pappan till barnen hela tiden vill träffa henne (ofta ensam) och självklart när hennes respektive är på jobbet och göra saker och att han ringer mer eller mindre varje dag och messar o.s.v.
Det skall också tilläggas att pappan i det här fallet, är väldigt intresserad av att ha sex med den här tjejen och pikar på det mer eller mindre varje gång dom pratar, Även om hon säger att hon inte är intresserad alls av detta till sin respektive.
Han berättar också för mig att han är fullt medveten om att pappan måste ha kontakt med mamman vilket han självklart förstår när det gäller barnen, Överlämning och saker som har med skola/dagis/fritidsaktiviteter o.s.v att göra och självklart om pappan vill träffas och fika t.ex med mamman och barnen någon gång ibland tycker han är helt ok men kanske inte att det sker allt för ofta. Han kan väl lika gärna ta med barnen själv och gå och fika utan mamman ibland.
Han har tagit upp detta med sin tjej och hon tycker att det är helt ok och säger att "så gör alla andra också"
Men han blir ledsen och sårad, för hon vet att han inte gillar att dom ses allt för mycket då det INTE gäller barnen eller att dom ses ensamma,
Men hon träffar honom ändå (vilket hon är fri att göra) men lite respekt till sin respektives önskemål kan man ju ha tycker jag personligen.
Så jag tänkte undersöka detta lite närmare, Jag önskar att alla som är separerade svarar på mina 3 frågor nedan.
1. Hur ofta träffar du ditt ex. när det inte gäller överlämning/dagis/skola/fritidsaktiviteter, Utan alltså privat (med barnen)?
2. Hur ofta träffar du ditt ex och gör något med honom/henne utan barnen?
3. Hur ser du på min väns tankar gällande detta?
Tack så mycket på förhand för era svar!
//Vännen