• Muffins81

Hoppas på nr 4 år 2015 - följas åt?

Hittade ingen bra tråd så testar att starta en själv. Här hemma önskar vi oss en fyra nästa år och planerar att starta bebisverkstad i slutet av sommaren. Ngn annan som tänker ungefär samma? Vore kul att följas åt även om jag är i tidigaste laget.

• Svar på tråden Hoppas på nr 4 år 2015 - följas åt?
  • toffan

Vad tråkigt Danni 83 Kanske han behöver ännu lite mer tid? Tycker inte du ska ge upp men förstår att det är känslomässigt jobbigt. Det är ju inte fel med en decemberbebis heller Kanske det blir en sån

Själv väntar jag på äl som verkar lysa med sin frånvaro. Nertrappningen av amningen går väldigt bra vissa dagar och andra går det sämre. Hoppas på mer rutiner nu när de stora börjar på dagis igen.

• sweetheart80

Hej. Jag och min nya sambo är i planerings stadiet för ett gemensamt barn. Helst detta året. Det blir mitt 4:e Troll och hans första. Mina är rätt stora nu. Dottern fyller snart 13 och har en son på 10.5 och minsta fyller snart 9. Jag har dom 3 änglarna med min ex man. Jag blir 35år i år och känner att nu är det dags för en liten sladdis. Jag har fortfarande hormonspiral kvar men ska ringa Bm imorgon och be henne plocka ut den och sen får vi se hur det går ????????, jag har blitt snabbt gravid med de andra så har ju lite förhoppningar att det ska gå fort nu oxå. Grattis till dig som fick ett +nyss. Härligt.

• Danni 83

Hej, ja nu har ingen skrivit på ett tag, ni gravida kanske är mitt uppe i alla gravkänslor och veckor ;)

Här hemma är läget ganska oförändrat, lilleman blir 9 månader om några veckor, jag pratar inte längre om en fyra. Vi är fortfarande inte riktigt bra i relationen heller, känns ju tråkigt.

Alla bebissaker åker upp på vinden, jag är inte alls redo att sälja av allt för då blir det väldigt definitivt.. Så vi får se. Jag ska på en anställningsintervju imorgon för ett nytt jobb så får jag det så väntar jag iallafall med tjatet till i sommar. Så får det bli en -16 bebis i bästa fall. Om jag inte får jobbet så kanske jag mobiliserar igen ;).

Hur går det för er andra?

• sweetheart80

Hej. Jag tog ut min spiral den 13/1 och fick en liten blödning i 3 dagar den 16-18 och jag har testat några gånger men fått minus. Men om jag räknar att det va nån slags mens den 16 så här jag bim på torsdag. Så jag hoppas. Har inga tecken på nåt. Blev skengravid ett tag men nu är det väldigt lugnt på den fronten

• RobzMarley

Hej!! Ganska tyst här. Men provar!

Jag är 29 år gammal. Från Malmö. Jag har tre barn, två pojkar på 9 och 7 år och en flicka på 2,5 år. Pojkarna har en annan pappa än lilla damen. Men "nya" mannen har varit medi bilden sen yngste sonen var runt två år. Ganska länge kände jag mig nöjd efter lilla tjejen. Kändes väldigt komplett. Men ju mer tiden gått ju mer har längtan efter en till trängt sig på. Mannen har ju bara en egen så att säga. Killarna bor VV hos oss (ofta mer). Blir extra tyst och lugnt då.

Jag har egentligen för min egen del tänkt att fyra barn är galenskap och känns lite hippie. Men sen om jag tänker tillbaka så har jag alltid (sen väldigt tidigt) velat ha många barn. Men fyra är en gräns för mig. Bara charter med tre är dyrt haha. Men så ska man hitta ett boende där alla får plats.. Det är lite svårare. Så just nu är vi bara i tänkarstadiet och letar hus med ljus och lykta (sen två år tillbaka). Men jag slutade faktiskt med mina p-piller igår. Ätit Yaz sen jag slutade amma lilltjejen. Har varit nöjd med dem då jag haft kortare blödningar, fin hy, ingen hjärtklappning (ellee div andra biverkningar som jag haft med andra sorter). Förutom EN!! En som jag först på senare tid kopplar ihop med ppillerna. SEXLUSTEN!! Den totala avsaknaden av sexlusten!! Jag visste inte att det var en biverkning. Eller jag har ju läst bipacksedeln. Men inte kopplat det. Och sen har jag iof fått sån snygg hormonmustach fläckar på sommaren!!! Fixk reda på att det också är hormonerna! Så väck med dem.

Nu ska vi köra avbrutet och jag försöka få rätt på min cykel.

• sweetheart80

Hej. Här fick man vänta 5v på mensen men nu har jag genom lidit den och även fått äl och har bim torsdag nästa vecka

• kokos
    sweetheart80 skrev 2015-03-12 10:17:10 följande:
    Hej. Här fick man vänta 5v på mensen men nu har jag genom lidit den och även fått äl och har bim torsdag nästa vecka

Hur går det?
  • sweetheart80
    kokos skrev 2015-03-26 02:47:10 följande:

Hur går det?

Hej. Ja det va en bra fråga Haha. Har fått positiv på äl stickan idag och har beräknad äl på torsdag. Hade samma förra cykeln oxå. Positiv test på dag 14 sen äl enligt tempen på dag 16 så vi får se om vi lyckas denna gången. Nu är jag inte lika besatt att bli gravid utan vi har sex när vi har lust och lite extra nu under äl. Har bim 14 / 4 så jag hoppas verkligen att det blir en bebis detta året. Annars blir det väl nästa år. Har alltid haft lätt att bli gravid en har aldrig haft hormonspiral innan jag har försökt att bli gravid så det tog liten tid för kroppen verkar det som
  • Gudinnan

Bim + 5 idag och ingen men och inga symptomer.

E bara typ förskyld huvudvärk förstoppningsom e väldigt Konstigt då jag aldrig har förstoppning då jag har alltid diarré typ.

Och innan mens och efter mens.

Ingen molvärk så.

Hunger men jag tränar oxå.

Fingarna som har svullnat uppoch träningsvärk i magen vet inte om det var pga sittups men nu har jag haft träningsvärk i magen i ett par dagar.

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • tjoppan

Jag går snart in i v.33 och börjar få lite panik för att min sista graviditet snart är över! :)

Hur går det för dig kokos? :)

• kokos
    tjoppan skrev 2015-07-11 08:57:08 följande:

Jag går snart in i v.33 och börjar få lite panik för att min sista graviditet snart är över! :)

Hur går det för dig kokos? :)

Jämna plågor 2 dagar till BF och igångsättning på måndag om han ej kikat ut. Värkar till och från
  • tjoppan
    kokos skrev 2015-07-11 09:32:58 följande:
    Jämna plågor 2 dagar till BF och igångsättning på måndag om han ej kikat ut. Värkar till och från
    Åhhh, va spännande! Skönt att veta att bebis kommer snart :) 
    Får man fråga varför du får igångsättning så nära bf? :)
  • kokos
    tjoppan skrev 2015-07-11 14:55:46 följande:

Åhhh, va spännande! Skönt att veta att bebis kommer snart :) 

Får man fråga varför du får igångsättning så nära bf? :)

Jag har högt blodtryck och graviditetsdiabetes med insulinbehandling så får inte gå över BF.
  • tjoppan
    kokos skrev 2015-07-11 15:47:43 följande:
    Jag har högt blodtryck och graviditetsdiabetes med insulinbehandling så får inte gå över BF.
    Okej. Låter lite jobbigt. Men hoppas allt går bra! Lycka till idag om bebis inte redan bestämt sig för att komma :)
Svar på tråden Hoppas på nr 4 år 2015 - följas åt?