Vill inte gå på dagis efter 2,5 år =(
Våran lillkille som blir 4 i juni har gått på dagis sedan han var 16 månader. Aldrig några större problem, visst har han varit ledsen någon lämning men aldrig mer än "normalt". Efter jullovet har han gradvis blivit mer motvillig till dagis och när han för två veckor sen fick byta avdelning i samband med omstrukturering så låste det sig alldeles. Han blev sjuk i samma veva och har varit hemma i nästan två veckor. Vi lämnade i fredags, fick hämta efter 3 timmar då han hade kräkts. Pigg hela helgen, så lämnade som vanligt i måndags. Tog knappt en timme så ringde dom, han hade kräkts igen! Men han är ju inte sjuk, det är pappan som lämnar på morgonen och fick veta sen att de fick bryta loss honom från pappa, kräkts hade han givetvis gjort av stress och ledsenhet. Man hör ju alltid att man bara ska lämna och gå, allt annat drar bara ut på tiden. Men jag ser inget rätt i att lämna en 4-åring som gråter så förtvivlat =( han och jag var hemma igår, är sjuk själv just nu, och bara jag nämnde dagis blev han jätteledsen. Ska tillägga att hans favoritfröken slutade i samma veva som flytten, så självklart påverkar det också även om jag inte själv uppfattat honom som så hårt bunden till en person. Just nu är pappa på dagis med honom och han har gråtit sen han kom dit (snart 2 timmar). Vad ska man göra?? Vi måste jobba båda två, jag jobbar inte ens heltid så kan inte gå ner i tid. Han går c:a 7-15:30 och har en dag ledig varannan vecka, kompisar finns som han har roligt med. Någon som haft det lika? Hjälp!