• Lillis 1977

Hjälp mig, ska göra ett FVP, hur gick det för er??

Är oplanerat gravid med barn nr 3. Pappan och jag velade först när vi fick veta mellan att behålla eller göra en abort pga att vi endast planerat att skaffa 2 barn + våran ålder. När vi väl bestämt oss och när jag nu som först börjat vänja mig vid tanken på ännu ett litet barn så visade resultatet på KUB testet jag gjorde igår 1/136.

Vi blev ju då erbjudna FVP och ska göra det den 10/3. Det känns som ett bakslag :(
    Kan ni härinne berätta era upplevelser och resultat och hur ni planerade efter det för mig så skulle jag vara jättetacksam.
    De säger ju att missfallsrisken är 1/100 och det resultatet är ju egentligen sämre än 1/136.
    Är FVP 100% eller  visar det bara en sannolikhet? Visar FVP alla kromosomavvikelser eller endast ett fåtal?

Som sagt är jag jättetacksam för era svar och råd!!

• Svar på tråden Hjälp mig, ska göra ett FVP, hur gick det för er??
  • Clara098
    Lillis 1977 skrev 2014-03-10 06:52:47 följande:
    Ja ha nu har dagen kommit. Bara 3tim kvar till man ska göra provet. Börjar bli ganska så nervös nu. Tack till er som skrivit i tråden, det känns i alla fall lugnare när jag hört era upplevelser. Ha en härlig dag.

Lycka till! Själv väntar jag fortfarande på mitt svar!
  • Lillis 1977
    Clara098 skrev 2014-03-10 11:08:07 följande:

Lycka till! Själv väntar jag fortfarande på mitt svar!

Tack!! Det var rätt obehagligt med det gick ju bra i alla fall. Om Jag inte hört något från läkaren senast torsdag så visar provet normalt och då kommer jag få ett brev fre eller mån trodde han. Så nu ska jag gå några dagar och hoppas på att ingen ringer.
    Clara098: Ni borde väl kunna få erat provsvar i slutet på veckan med eller kunde det ta längre tid än 2v? Hoppas vi båda får bra besked innan helgen!!
  • Clara098
    Lillis 1977 skrev 2014-03-10 13:26:57 följande:

Tack!! Det var rätt obehagligt med det gick ju bra i alla fall. Om Jag inte hört något från läkaren senast torsdag så visar provet normalt och då kommer jag få ett brev fre eller mån trodde han. Så nu ska jag gå några dagar och hoppas på att ingen ringer.
    Clara098: Ni borde väl kunna få erat provsvar i slutet på veckan med eller kunde det ta längre tid än 2v? Hoppas vi båda får bra besked innan helgen!!

Det är en nervös väntan. 2-3 veckor kunde de ta för oss, sade de, så ja, tidigast i slutet av veckan kan vi få svar!
  • Lillis 1977

Hej
    Vi fick vårt svar efter bara några dagar. Allt såg normalt ut. De kollade då kromosompar 13,18 och 21. Det känns så skönt och nu känns det som man kan slappna av lite mer. Hoppas det går bra för er andra också och tack för ni delat med er av era upplevelser!

• Clara098

Hej! Vi fick också vårt svar för några dagar sedan, allt såg bra ut! Nu är det snart rutin-UL också, hoppas allt ser bra ut där med!

• Lillis 1977
    Clara098 skrev 2014-03-20 17:35:04 följande:
    Hej! Vi fick också vårt svar för några dagar sedan, allt såg bra ut! Nu är det snart rutin-UL också, hoppas allt ser bra ut där med!

Oh vad skönt för er Skrattande Ja vi får hoppas det går bra med UL också. Jag har tid den 9 april så det ser jag fram emot. När har ni beräknad bf?
  • Clara098
    Lillis 1977 skrev 2014-03-21 07:41:02 följande:

Oh vad skönt för er Skrattande Ja vi får hoppas det går bra med UL också. Jag har tid den 9 april så det ser jag fram emot. När har ni beräknad bf?

18 augusti! Lycka till med ert UL!
  • Bonzan

Spännande med en i samma sits som en själv....  Vi gjorde KUB och fick 1/106, fostervattensprov gjordes och snabbanalysen visade inga fel...  Dessutom sa DNAt att det är en tös denna gång

• Lillis 1977
    Bonzan skrev 2014-03-23 15:25:49 följande:
    Spännande med en i samma sits som en själv....  Vi gjorde KUB och fick 1/106, fostervattensprov gjordes och snabbanalysen visade inga fel...  Dessutom sa DNAt att det är en tös denna gång

Skönt för er att allt ser ok ut. Vi valde att inte få reda könet  då detta barn blev till trots skydd så vi tänkte att det här barnet får överraska oss hela vägen Glad 
  • Bonzan

Vi har inte gjort det med deandra och tänkte inte göra det nu heller men det var svårt att låta bli när det stod i brevet med resultatet

• Lillis 1977
    Bonzan skrev 2014-03-24 07:15:30 följande:
    Vi har inte gjort det med deandra och tänkte inte göra det nu heller men det var svårt att låta bli när det stod i brevet med resultatet

Okej då blir det ju svårt att undvika Glad Oss frågade dom om vi ville veta könet när det utförde provet så vi fick ju ett val i alla fall!!
  • Bonzan

Tycker dock att det varit smidigt att veta denna gång för nu gör jag mig av med riktigt killiga kläder och har fått kolla på klänning istället
    Clara098: då är ni bara en vecka efter oss, spännande

Svar på tråden Hjälp mig, ska göra ett FVP, hur gick det för er??