• LitenLarv

Trashiga namn?

Vilket/vilka namn tycker du är trashigt/a?

Vad är det som gör ett namn trashigt?

Har funderat på detta ett tag nu och kan inte riktigt komma till nån slutsats.

Tror på anknytningsteori och attachment parenting
  • Svar på tråden Trashiga namn?
  • Meebo

Trashiga namn för mig är typ strippar namn som Candy och dylikt som brukar vara standard i amerikanska filmer/tv-serier.
    Helt enkelt alla namn som allmänt bara används av strippor eller prostituerade.

• fluu
    LitenLarv skrev 2014-02-19 20:26:12 följande:
    Det är ju nästan två år sen nån skrev i den tråden. Jag vill veta vad folk tycker NU. Åsikter kan ju ändras :)
    Det har nog inte uppfunnits så väldigt många fler namn sedan dess. Tindra och Liam brukar(och har gjorts i många år) anses som de ultimata WT-namnen här på FL i alla fall.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MallaL

Namn tagna från amerikansk populärkultur som inte följer svenska uttalsregler är inget vidare ihop med svenska efternamn: Haley, Courtney, Spike etc. Namn på amerikanska delstater och städer på svenska barn är också lite konstigt: Dakota, Savanna, Texas etc.

• Gredelina

Det är kul fråga, alltid är det någon som blir provocerad. Och ändå är det ju bara en uppfattning, som inte säger ngt egentligen. Typ, Nicole, Natacha, m.fl Tycker det är det när svenska föräldrar ( nu menar jag öven typ syrianer som ofta gör detta) tar en namn och så ska det uttalas amerikanskt, stavas Michael/Mikael, utan utalas som. Michael Jackson. DET är WT. Sen också påhittenamn och namn som föräldrarna ska ha alternativ stavning på, typ " jag har dyslexi men vågar inte säga det så då hittar jag på en stavning för jag är så jävla unik" , typ Nhorha, Elanor, Ellvira, Huggo, Freia, Mholli osv.

• MallaL

En massa W och Z i namnen är inte så himla käckt heller, typ Ohliwer och Zebhastian...

• Mickan76

Kevin, Liam är nog värst! Även namn som Stephanie, Cindy, Dylan, Tindra, Noelia, mfl. Namn som typ är amerikanska eller "nya hittepå-namn".

Svar på tråden Trashiga namn?