• Anonym (Orolig)

Rosa/bruna flytningar istället för mens?

Hej, jag tog ut min pstav för över ett år sedan, har sen ca 8 månader tillbaka haft regelbunden mens, denna månad kom inte mensen som väntat den 11-12e som den brukar, utan jag har fått lite rosa/bruna flytningar till o från senaste dagarna istället. Vid den här tiden brukar min mens vara över men den har fortfarande inte kommit. Har inte känt någon speciell mensvärk heller och i vanliga fall brukar jag få jätte ont i magen/ryggen/höfterna när jag har mens. Min fråga är kan det bli såhär utan att jag är gravid?? Tog test i tisdags som visade negativt och fick en ny tid för test 5 mars då jag lära vänta 3 veckor. Men som sagt, kan man vara utan mens en månad såhär o bara få färgade flytningar eller är jag gravid??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 09:49
    Kanske ska tillägga att jag gjorde testet på ungdomsmottagningen, och jag vet inte hur tidigt de visar. Visar clearblue tidigare?

• Svar på tråden Rosa/bruna flytningar istället för mens?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Ser att det var ett tag sedan du ställde din fråga. Hur har det gått? Man kan vara utan ägglossning någon gång årligen och då kan man få färgade flytningar istället för mens. Lycka till

Svar på tråden Rosa/bruna flytningar istället för mens?