Skalkläder är det första gången de haft men de brukar ha vinteroveraller och de har hållit allt de lovat (de året jag köpte hade de en vattenpelare på 10000 precis som skalkläderna har nu). Dottern var varm och torr trots en blöt skånsk vinter. Jag är i valet och kvalet när det gäller skalkläderna eftersom de tyvärr inte har midjebyxorna i 104 vilket är det vi vill ha men det lutar nog åt att vi köper i allafall. Priset på byxorna är jättebra: 300 kr för en vattenpelare på 10000 och andasfunktion på 5000.
Vi har en hel del pompdelux kläder och vi är nöjda. Kläderna har tålts att leka i, är mjuka och sköna och har hållit färgen bra.Jag älskar deras klänningar. Leggings och t-shirt (lång och kort ärm) är andra favoriter. Däremot har jag aldrig köpt byxor där för vår dotter är för smal för deras modeller.
Leveranstiderna är ganska så länga men det har fungerat bra men hur reklamationer fungerar vet jag ej för det har vi aldrig behövt prova. Håller själv tummarna för att de har en roligare färg än mörkgrått på overallen nästa vinter för den är superprisvärd så jag vill gärna köpa en om det går.