Kaya skrev 2014-02-21 19:50:26 följande:
Det tar så lååång tid att få komma till Astrid Lindgren.
Jag funderade på om hon skulle få en "Ipren-kur" när hon väl kommer dit så borde vi kunna ge en redan nu.
Det var så en kollega sa, som har en dotter som fått problem med en fot och när hon fick komma dit så fick hon äta Ipren i en månad och sedan var problemen borta och värdena bra. Visst kan det komma tillbaka, men det har varit lugnt i några år nu.
Men jag vet ju inte... Och tiden bara går.
Men det kanske är fel tänkt. En läkare sa att vi skulle kombinera Ipren med Panodil, en annan dubbla Ipren.
Jag inser att vi borde hålla oss lugna men det är så frustrerande. Och hon har ont, dygnet runt.
Okej jag bor inte i Sthlm utan i en mindre kommun, fick komma in ganska omgående som liten. Hade dock knän och fötter stora som tennisbollar. Kunde knappt gå.
Har fått Ipren- och Naproxenkurer men de har aldrig fungerat på mig. Vet dock folk som har reumatism som enbart äter Ipren/Naproxen vid behov och mår bra av det. Så absoslut prova det! Rådfråga läkare först dock.
Det är klart det är frustrerande, vem vill gå runt och se sitt barn ha ont? Men har ni varit hos allmänläkaren redan eller? De kan dock ta fel, ha varit med om det.