• Helena 1990

Är ditt barn allergisk mot något födoämne eller intolerant?

Har du barn som är allergisk mot ett eller flera födoämnen? Jag har själv en dotter som har jordnötsallergi, laktos och avokado. Skulle vilja höra hur vanligt det är med föddämnes allergier.

Cassandra-10 Filippa-12 Noel-13
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ditt barn allergisk mot något födoämne eller intolerant?
  • Bling1975

Ja, mjölkprotein. Vet inte om det finns någon mer allergi ännu, hoppas dock att det ska växa bort snart.

• Natulcien

Nej, ingen i familjen är allergisk mot någonting, vare sig födoämnen eller annat.

• gorek86

Min son misstänks ha allergi emot tomat för han har eksem i ansiktet. Undrar ifall nån av er vet hur länge man ska köra utan tomat i maten innan man vet om det beror på det?

• Alva3

Japp! Äldsta sonen är laktos och gluten intolerant och mellangrabben är glutenintolerant och tål inte äpple och jordgubbar.

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Rebeckas familj

A tål inte laktos, gluten, äpplen, jordgubbar, och morot. B tål inte gluten, laktos och  avokado

Alfons 2007-11-14 och Benjamin 2012-09-25
  • Dr Mupp

Japp

Barn ett: Nötter, jordnötter, mandel, soja och så är hon korsallergisk mot kiwi, äpplen och päron. 
    Barn två: Skaldjur och så är han laktosintolerant
    Barn tre: Laktosintolerant

Utöver det så är de allergiska mot pälsdjur, kvalster, latex och pollen. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Ruggugglan

Nej, inte vad vi vet. Äldsta barnet är allergisk mot en del penicillin.

• Pissenisse

2åringen är allergisk mot mjölkprotein, soja, ägg, ärtor, bönor och andra baljväxter.
    Vår lille 2månaders har precis fått mjölkproteinallergin bekräftad.
    Varken jag eller pappan har några födoämnesallergier men pollen smäller ju ner oss totalt.

• Vaccin

En liten fundering bara..

Har era allergiska/överkänsliga barn fått de vanliga vaccinerna(som man får på bvc) från dess att de var bebisar?

• LillGris

Nej, båda verkar ha klarat sig. Vilket jag är tacksam över, deras pappa är nämligen allergisk mot typ allt.

• LillGris
    Vaccin skrev 2014-04-26 21:50:22 följande:
    En liten fundering bara..

Har era allergiska/överkänsliga barn fått de vanliga vaccinerna(som man får på bvc) från dess att de var bebisar?

Det har väl de flesta barn?
  • mammoarer

Har ett barn med celiaki, mjölkproteinallergi, tål ej soja, nötter, baljväxter, ägg, tomat och pollen, gråbo mm. Ska till hösten utredas vidare för att ta reda på vilka korsallergier han har.

Har inte vaccinerats på Bvc. Däremot har han fått på Barnmedicin under övervakning efter provokation.

• Tortoise

Båda mina är allergiska mot mjölkprotein. Äldsta har också mot ananas och vi misstänker att fler kommer (han är fyra nu).

• Radhuspinglan
    Helena 1990 skrev 2014-02-22 12:49:11 följande:
    Har du barn som är allergisk mot ett eller flera födoämnen? Jag har själv en dotter som har jordnötsallergi, laktos och avokado. Skulle vilja höra hur vanligt det är med föddämnes allergier.
    Cassandra-10 Filippa-12 Noel-13

Hej! Jag är totalt oinsatt vad gäller allergier. Du nämner bl a Avokado, - hänger den allergin ihop med någon av de andra som din dotter har? Eller varför just avokado? Vad får hon för symptom om hon äter avokado? Tacksam för svar!
  • Radhuspinglan
    Rebeckas familj skrev 2014-03-22 17:52:58 följande:
    A tål inte laktos, gluten, äpplen, jordgubbar, och morot. B tål inte gluten, laktos och  avokado
    Alfons 2007-11-14 och Benjamin 2012-09-25

Ställer samma fråga till dig; är avokadoallergin en allergi för sig, eller hänger den ihop med någon av de övriga allergiker som ditt barn har? Vilka är symptomen om barnet får i sig avokado? Tacksam för svar!
Svar på tråden Är ditt barn allergisk mot något födoämne eller intolerant?