Flytta och byta dagis?
Hej!
Jag är så kluven! Vet inte alls hur jag/vi ska göra. Vi har funderat på att flytta till ett lite större hus/radhus dels pga av att vi tycker att det är lite litet där vi bor nu (en trea på 75kvm +25kvm källare). Vi har 2 barn på 3 år och en liten på snart 10 mån. Dom delar rum och vi har 2 våningar plus källaren som blir en tredje våning.
Min man pendlar ca 13 mil varje dag till jobbet och nu har det dykt upp ett bostadsrättsradhus ca 1-2 mil från hands jobb (jag har inget jobb). Perfekt storlek för oss men nu är vår största fråga. Ska vi flytta vår 3 åriga dotter långt ifrån hennes bästa kompisar (ca 5mil ifrån), byta dagis och allt vad det innebär. Jag har också en hel del föräldrar jag umgås med pga barnen.
Vad skulle ni gjort? Flytta ifrån allt och börja om pga att komma närmare ett jobb. Har frågat vår dotter vad hon vill men hon vill inte byta dagis, hon vill ha hennes kompisar kvar.
Snälla hjälp mig!! Jag blir tokig på det här snart!. Jag vill inte göra något mot min dotters vilja heller!. Kom med tips!
Tack på förhand!