• jenny8304

    Falskt + 11 dagar efter ovitrelle?

    Hej jag skulle verkligen behöva lite råd... jag tog ovitrellesprutan för 11 dagar sedan, fick ett 3 dagars embryo insatt för 6 dagar sen. Är det möjligt att plusset är på riktigt!!! Ovitrellesprutan visade falskt plus på dag 7,8,9,10. Vad tror ni???

  • Svar på tråden Falskt + 11 dagar efter ovitrelle?
  • Whitetrash86

    Var tvungen att kolla hur något kan ge ett falskt + överhuvudtaget. Glad

    Det jag kunde hitta var att det kan ge falskt + upp till 10 dagar från sprutan. Så det är ju precis på gränsen. Men skulle gissa att det är äkta.

  • Jag är bara jag

    Jag har td 14 dar efter Pregnyl p.g.a att älsprutan möjligen kan ge falska plus så pass sent,men jag skulle tro det är väldigt ovanligt efter 10 dar. Ett försiktigt grattis! {#emotions_dlg.flower}

  • Mar14

    Hur starkt är plusset? Om det är ett starkt plus så är det ju mer chans att det är på riktigt, för Ovitrellen bör ju har börjat gå ur. Samtidigt kan man ju inte vara helt säker på dagarna för det är ju olika från person till person och eftersom du inte hunnit testa negativt mellan (dvs någon dag då Ovitrelle gått ur och kroppen inte börjat producera HCG) så är det ju omöjligt att säga, men vi hoppas på det bästa. För mig har Ovitrelle alltid gått ut tidigare än 10 dagar efter, men alla är olika.

    Håller tummarna!


    Bloggar om 'husmorstips' för att bli gravid. -> www.frejochfreja.se/fertilitetsbloggen/
  • Limalie

    Absolut ett riktigt plus. Högst 10 dagar ska den hålla i sig.

    Jag var nämligen med om samma sak, plussade svagt på ovitrelle+11 och sedan bara steg det hela tiden. Grattis

  • Limalie
    Limalie skrev 2014-02-23 14:42:26 följande:
    Absolut ett riktigt plus. Högst 10 dagar ska den hålla i sig.

    Jag var nämligen med om samma sak, plussade svagt på ovitrelle+11 och sedan bara steg det hela tiden. Grattis
    Iallafall om du fick den normala dosen, minns inte hur mycket det är. Finns en annan version som kan hålla i sig längre än 10 dagar.
  • calabalic

    Har plusset blivit svagare eller starkare under dagarna 7,8,9,10,11? Om det var Ovitrelle borde det blivit allt svagare, är det graviditet borde det blivit starkare (eller iaf inte svagare). Det är ju inte helt säkert att det är Ovitrelle du sett dag 7-10 heller. :)

  • jenny8304

    Tack för alla svar:) Hoppas att det är ett riktigt plus, ska testa i morgonbitti igen. plussen har ju varit svaga hela tiden, lite svagare dag 9, men dom har inte blivit starkare heller... blir galen av väntandet:) ruvartiden är helt klart det värsta i hela ivf karusellen

  • jenny8304

    Jag är nu på ruvardag 9, det spänner, ilar och drar i magen... det är ett mycket svagt plus. Men idag har jag fått en liten ljusbrun flytning. Vet inte vad jag ska tro?

  • blomman02
    jenny8304 skrev 2014-02-26 22:27:31 följande:

    Jag är nu på ruvardag 9, det spänner, ilar och drar i magen... det är ett mycket svagt plus. Men idag har jag fått en liten ljusbrun flytning. Vet inte vad jag ska tro?


    Det borde ju vara ett korrekt plus eftersom det är så längesedan du tog ovitrelle-sprutan.. Progesteronet kan ju ge småblödningar så den ljusbruna flytningen kanske bara är nått gammalt.. Lycka till!
  • Bella2023

     

    Hej alla! Det är dag 13 efter otrivelle sprutan, och jag har senaste dagarna testat svagt positivt. känns som att det har blivit något starkare idag, men inte säker.

    Vågar jag hoppas på att det verkligen är positivt?♥️♥️
    se bild!!

Svar på tråden Falskt + 11 dagar efter ovitrelle?