Liten klarröd blödning vecka 16+1, bör man vara orolig?
Hej! Undrar om någon varit med om något liknande eller vet vad detta kan bero på. Igår eftermiddag när jag gick på toa upptäckte jag att det var lite lite klarrött blod (alltså färskt) blandat med genomskinlig flytning på pappret. Det var nog inte ens så mycket som en enkrona, så inte mycket alls. Syntes inget mer på pappret när jag torkade mig igen och har inte kommit något mer blod sedan dess (nästan 24 timmar sedan nu). Jag är i vecka 16+2 idag. Har inte ont, förutom lite lite molvärk - som jag antar är "växtvärk" - som kommit och gått den senaste veckan, men inte så jag haft besvär eller reagerat över det. Jag ringde till gynakuten när det hade hänt igår, och de tog mig på allvar och ställde frågor. Barnmorskan sa att jag skulle avvakta och sålänge det inte kom mer blod eller att jag får ont ska det inte vara någon fara. Och man får väl försöka lita på det, men visst gnager det lite i bakhuvudet iallafall. Kan lägga till att vi var på UL (kub) i vecka 12+4 och då var allt finemang. Någon som har erfarenhet av detta? Vad kan blodet ha kommit ifrån och varför? Bör jag vara orolig? Stort tack för svar!