• Smultronet84

Känner pulsen i magen samt ser hur magen lyfter sig vid varje pulsslag

Igår kväll och även i morse var jag med om något riktigt otäckt :(
    Jag låg ner i sängen på rygg och plötsligt börjar jag känna min puls slå jättehögt fast den slår i magen istället på vänster sida...
    Lägger handen där det pulserar som mest och känner även hur magen reser sig vid varje pulsslag :(
    Jag är gravid i vecka 16+2 så det är INTE bebis som sparkar...
    Vad är detta?
    Är jätteorolig, bör jag vara det?
  • Svar på tråden Känner pulsen i magen samt ser hur magen lyfter sig vid varje pulsslag
  • Venne

Det ser jag med trots att jag inte är gravid. Det är din egen puls.

• nyitråden
    Smultronet84 skrev 2014-02-23 15:36:58 följande:

Igår kväll och även i morse var jag med om något riktigt otäckt :(
    Jag låg ner i sängen på rygg och plötsligt börjar jag känna min puls slå jättehögt fast den slår i magen istället på vänster sida...
    Lägger handen där det pulserar som mest och känner även hur magen reser sig vid varje pulsslag :(
    Jag är gravid i vecka 16+2 så det är INTE bebis som sparkar...
    Vad är detta?
    Är jätteorolig, bör jag vara det?

Hej! Jag har likadant med eller utan bebis i magen. Det är stora kroppspulsådern du känner. Förmodligen för att du är "smal" sa min läkare som gjorde UL för att utesluta bråck på den. Du behöver säkert inte oroa dig den har nog bara bytt lite position pga bebisen som tar plats.
  • Insanejane77

Jag är gravid i v 24 och har det också så där. Upptäckte det härom dagen, känns lite halvläbbigt men det är som det ska vara :)  Det är alltså din egen puls.

• Fiaz

Jag är i vecka 16 och det är samma sak för mig.

• Havtorn

V13 och exakt samma sak för mig. Jag var tvungen att filma det för att kolla om det bara var jag som inbillade mig, men det syns på filmen att magen guppar. Inte smärtsamt på något sätt, men lite bisarrt. 

Svar på tråden Känner pulsen i magen samt ser hur magen lyfter sig vid varje pulsslag