Hjärterdam91 skrev 2014-08-04 21:24:46 följande:
Hejsan! Hittade denna tråd och tänkte att här kan det nog finnas personer med erfarenheter som kan hjälpa mig med mina frågor och funderingar.
I början av Juni startade jag min första kur pergotime (efter samtal med gynekolog) i ett försök att bli gravid. Anledningen till att jag fick pergotime utskrivet var att jag slutade med p-piller för ett drygt år sedan och efter detta har min mens uteblivit. Denna pergotimekur blev "positiv" i den bemärkelsen att jag fick mens (och således också äl) men jag blev inte gravid.
I början av Juli började jag, enligt konstens alla regler, min andra pergotimekur. Efter lite räknande kom jag och min sambo fram till att om jag fick ägglossning efter lika lång tid som i den första kuren så borde jag fått mens den 29:e juli. Detta datum har nu passerats med snart en vecka och nu börjar vi givetvis att hoppas vi prickat rätt.
Den 1:a augusti testade jag dock negativt på och vi är nu väldigt ivriga att testa imorgon igen för ett annat resultat. Nu undrar jag om det finns någon som kan hjälpa mig att reda ut mina funderingar. Är det möjligt att jag är gravid, även om jag testade negativt 2 dagar efter beräknad mens? Kan det vara så illa att jag inte fått någon äl, trots att jag fick det på första kuren? Jag har sedan 2.5 dagar tillbaka haft bruna flytningar, men dessa har avtagit vid lunch idag. Vad kan detta vara? Slutligen har jag haft något som liknar mensvärk de senaste dagarna, betyder detta att jag har mens att vänta eller kan det vara tecken på något betydlig roligare?
Om du läser lite längre upp i tråden ser du att vi är två stycken i ungefär samma situation.
Det kan vara vad som helst. Vet du när du hade ÄL? Kanske var den senare än vanligt, det blir den ofta med pergo. Kanske uteblev den, det kan hända. Många måste äta dubbel eller trippel dos för att få ÄL. Har du testat negativt och vet när du hade ÄL så är du tyvärr förmodligen inte gravid.
Avvakta några dagar och ring sedan din läkare.