• Lisa 016

Madrass till spjälsängen

Hej alla! jag har nu köpt in allt som kan tänkas till en spjlsäng, men när jag ska ta och bädda i själva sängen så märker jag att madrassen är för stor.. Det är IKEAs VYSSA madrass (8 cm) och på den står det ju att den ska ligga plant i 72 timmar.. och den har varit legat plant i så många timmar men inget har hänt! :S
    Trodde att det bara fanns en storlek på spälsängar??

Tips nån hur man kan göra! Vill som inte köpa en till madrass direkt! :)

• Svar på tråden Madrass till spjälsängen
  • honeydew

Finns väl till juniorsäng också (nästa storlek), säker på att du har köpt för spjälsäng?

• Kerubmamman

Ja, det finns lite olika dimensioner på spjälsängar. Vad har du för spjälsäng?
    Antingen lämnar du tillbaka madrassen, eller så klipper/skär du madrassen till passande storlek. Om det inte helt enkelt går att pressa ned ned i spjälsängen.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Lisa 016

Vad jag vet så har jag köpt en helt vanlig spjälsäng.. Har inte haft nån fundering att jag skulle ha köpt en juniorsäng för såna fall ska väl den vara större än den "vanliga" jag har köpt..  För tittar man på den så tycker man ju att det är samma storlek som på dom man kikar på IKEA..

• Lisa 016
    Kerubmamman skrev 2014-02-23 22:21:41 följande:
    Ja, det finns lite olika dimensioner på spjälsängar. Vad har du för spjälsäng?
    Antingen lämnar du tillbaka madrassen, eller så klipper/skär du madrassen till passande storlek. Om det inte helt enkelt går att pressa ned ned i spjälsängen.
    det är inte en ikea säng iaf, det är en begagnad säng iaf :D
    Pressa har jag provat och då blir det som en kant,, så såna fall är ju att man tar och sär/klipper i den så den passar! hehe :)
  • Kerubmamman
    Lisa 016 skrev 2014-02-23 22:29:02 följande:
    det är inte en ikea säng iaf, det är en begagnad säng iaf :D
    Pressa har jag provat och då blir det som en kant,, så såna fall är ju att man tar och sär/klipper i den så den passar! hehe :)
    Mät bredd och längd på sängen, så kan du se om du hittar någon madrass som har rätt dimensioner. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • honeydew
    Lisa 016 skrev 2014-02-23 22:26:15 följande:
    Vad jag vet så har jag köpt en helt vanlig spjälsäng.. Har inte haft nån fundering att jag skulle ha köpt en juniorsäng för såna fall ska väl den vara större än den "vanliga" jag har köpt..  För tittar man på den så tycker man ju att det är samma storlek som på dom man kikar på IKEA..

Menade att madrassen var till en juniorsäng istället för till en spjälsäng

Finns olika storlekar på madrasserna.
  • Lisa 016
    honeydew skrev 2014-02-23 22:34:45 följande:

Menade att madrassen var till en juniorsäng istället för till en spjälsäng
    Finns olika storlekar på madrasserna.
    Ja nog märker jag det alltid! :/
  • Lisa 016
    Kerubmamman skrev 2014-02-23 22:31:38 följande:
    Mät bredd och längd på sängen, så kan du se om du hittar någon madrass som har rätt dimensioner. 
    ja där märker man ju att madrasen är för stor.. verkar som den spjälsäng jag har köpt tillhör den äldre modellen och dom nyare är 120x60 cm.. Jag får helt enkelt klippa lite :D
  • LeLove

Mina spjälsängar har måtten 115x55 istället för Ikeas 120x60. Om du inte vill klippa/skära så borde det finnas "rätt" storlek på babyland, babyproffsen & liknande, jag köpte på barnens hus innan dom gick i konkurs :)

• Lisa 016
    LeLove skrev 2014-02-24 12:10:32 följande:
    Mina spjälsängar har måtten 115x55 istället för Ikeas 120x60. Om du inte vill klippa/skära så borde det finnas "rätt" storlek på babyland, babyproffsen & liknande, jag köpte på barnens hus innan dom gick i konkurs :)
    Ahh okej :)

Nu blev det så att jag tog och skar ut det måttet som jag behövde :)
    och det blev bra det också :)
  • LeLove
    Lisa 016 skrev 2014-02-24 18:23:25 följande:
    Ahh okej :)

Nu blev det så att jag tog och skar ut det måttet som jag behövde :)

och det blev bra det också :)

Svar på tråden Madrass till spjälsängen