• Sara101010

Biblioteksskuld kan man vänta med betalningen?

Hej!

Om man har en biblioteksskuld under 300kr,men inte har fått någon faktura på den,utan man kan se den på mina sidor kan man hamna i kronofogden? har skulden någon  förfallodatum  kan man betala den när som helst?

• Svar på tråden Biblioteksskuld kan man vänta med betalningen?
  • spuff

Ring ditt bibliotek och fråga. Om du har lämnat tillbaks alla böcker och skulden är en förseningsavgift borde inget alls hända. Jag har arbetat på flera bibliotek och där förfaller sådana avgifter efter ca tre år (skrivs av). Om du har en bok hemma som är sen så får du tillslut räkning och denna skuld kan hamna hos fogden. Så lämna alla böcker så borde det vara lugnt!

• gbgumman

Inte hos om du lämnat tillbaka böckerna. Har du kvar böckerna skickar vi till inkasso. Ring och fråga. Spärrad att låna är du säkert.

• Dina08

Jag har en skuld för försenade böcker, men jag får låna som vanligt. De säger inte ens till.

• gbgumman

Vi har brytsumma vid 50kr tidigare hade vi 100kr

• Fosfor

På biblioteket jag har skulder till händer såvitt jag vet ingenting mer än att man inte betalar när skulden kommer över ett par hundra ungefär får man inte låna innan man betalt åtminstone delar av beloppet.

Någon faktura har jag aldrig sett till. Bodde ett par år i en annan stad, återvände, lånade böcker på mitt gamla bibliotek och upptäckte av en slump att jag varit skyldig dem runt 150 kr i förseningsavgifter för böcker jag hade återlämnat försent två år tidigare.

Svar på tråden Biblioteksskuld kan man vänta med betalningen?