• Smultronet84

Öm och ont i nedre delen av magen

Jag är i vecka 16+3 och känner av en konstig öm känsla i nedre delen av magen. Mest känner jag det när jag vänder mig i sängen eller till exempel ska sätta mig upp eller böja mig ner.
    Det gör inte direkt ont men det ömmar ganska så mycket, ungefär som jag skulle ha gjort ett tufft träningspass med en massa situps...
    Gjorde ett extra ultraljud för 1 vecka sedan och då var allting bra med bebis :)
    Kan det vara något som är fel eller kan man känna så här? Tänker att det händer ganska så mycket i min kropp just nu...

• Svar på tråden Öm och ont i nedre delen av magen
  • Evy

Hej,
    Jag skulle också vilja veta för jag känner samma ömhet i nedre delen av magen . Fast jag är i vecka 15+3.

• Smultronet84

Förstår det!
    Hoppas någon vänlig själ kan svara oss :)
    Är det din första graviditet?

• Evy
    Smultronet84 skrev 2014-02-24 14:39:44 följande:
    Förstår det!
    Hoppas någon vänlig själ kan svara oss :)
    Är det din första graviditet?
    Hoppas någon kan svara :)
    Det är min andra graviditet. Det är 4 år sen jag var gravid så jag minns inte att jag hade såhär :( men känner mig mer nojig nu andra graviditeten än vad jag var under första . Är det din första?
  • emmisss

Det drar och ömmar i både livmoder och ligament när det växer...ingen fara!

(Gravid med mitt tredje barn, har haft samma i alla grav)

• Ingrid Marie

Jag väntar mitt tredje barn, tycker man har konstant småonda känningar från magen - framförallt första halvan av graviditeten. Det spänner och drar och rent av hugger ibland, allt från diffus molvärk till direkt ont när man sliter till något ligament..

Jag upplever dessutom att det där blir mer påtagligt för varje graviditet

Flicka 2009, Flicka 2013, Bebis i magen BF sep 2014 ♡
  • Evy

Nu känns det bättre när det är fler som känner som oss :) det måste vara ganska normalt då.

• Smultronet84

Ja vi är nog inte helt ensamma om detta och kan nog försöka att lugna ner oss lite grand i alla fall även om det är väldigt otäckt och man blir rädd.
    /L

Svar på tråden Öm och ont i nedre delen av magen