• Anonym (kåt)

Sex. Jag 35, han 45. Halvår långt förhållande.

Skild, efter ett långt dött utdraget förhållande, två barn. För dryga halvåret träffade jag Honom som kom att betyda mer för mig än jag trodde var möjligt. Så lugn, klok och fin. Så mysig, så rolig. Och så härlig att älska med... Från början var vi som ett par kaniner. Det blev flera gånger i veckan. Nu har ett halvår gått och de veckor vi träffas, då jag inte har barnen, blir det sex ett par gånger i veckan. Vi jobbar båda heltid och livet snurrar på rätt fort. Man är trött, orkar inte alltid busa mellan lakanen. För min del skulle jag gärna vilja ha lite mer sex, samtidigt som jag ju tror att två ggr i veckan för en 45-åring och en 35-åring inte är speciellt lite efter ett halvt års förhållande... i övrigt är det mycket kramar och ligga sked, så detbär nog mest att lusten inte riktigt infinner sig för honom... Hur har ni andra det?

• Svar på tråden Sex. Jag 35, han 45. Halvår långt förhållande.
  • Anonym (Äldre kille45)

Det var väl där vid 40+ år som det dippade rejält med sexlusten. Det återkommer i perioder och håller i sig ett par dagar sen försvinner det igen. Jag vet inte hur vanligt det är för jag känner många i samma ålder och även äldre som har stark drift fortfarande. Eller så snackar dom bara.
    Nu är jag 45+ och skulle nog inte inleda ett förhållande med en 35 årig kvinna med min svajiga lust. Det räcker med lite kramar för det mesta, tycker jag.

• Anonym (56 och man)

Jag är 56 år och man. Min sexlust är nästan oförändrad. Jag är kåt varje dag i stort sett. Jobbar borta på veckorna och kan inte tänka mig vara otrogen. Min fru känner press att ha sex på helgerna. Hon behöver lugn och stabilitet för att vilja. Så det blir sex mest på semestrar och så. Då kan hon å andra sidan vara ett riktigt kåtdjur. Jag behöver onanera mest varenda dag för att få nån sorts utlopp för kåtheten. Jävligt jobbigt faktiskt. Mest jobbigt är att jag inte känner mig uppskattad och attraktiv som man. Hon älskar mig, det vet jag med säkerhet. Men ibland kommer tankarna på att hon har nån annan. Hon är 49. Ja, så har vi det.

• Anonym (Claudia)

Det låter ju ganska rimligt ändå det du skriver. 2 ggr  i veckan med mycket närhet och mys emellan? Vill du mer så får du väl göra en ansträngning, något oväntat, vet ju inte hur ni kommunicerar om sex, men ibland krävs det att man gör något utanför det vanliga för att få igång lustmaskinen igen..

• Anders 386

Två gånger i veckan låter ganska normalt tycker jag. Hos oss har det varit en gång i veckan under bra perioder, nästan samma frekvens under hela vårt 39-åriga förhållande. Skulle gärna vilja ha sex två gånger i veckan ungefär.
    Men det som är viktigt är ju att själv bli nöjd, inte hur andra har det.

Men har man högre eller lägre behov än medianvärdet så minskar ju antalet presumtiva partners som är synkade... 

• Anonym (kåt)

Tack för alla svar! I mitt äktenskap var jag den som nekade, notoriskt... hans dåliga humör och oförmåga att ta konflikter utan att freaka ur och kalla mig elaka saker, plus att han tjatade, pikade och kladdade när han ville ha sex gjorde att jag bara ville kräkas... Och nu, 35 år gammal och med en man som bara är... wow! så har jag hittat lusten i mig och från att aldrig ha fått ett nej i hela mitt liv, så är det nu jag som faktiskt måste acceptera att min partner inte har lika stor sexlust som mig... Det är antagligen en nyttig erfarenhet, men väldigt svårt att inte ta det personligt eller analysera orsaken... Den logiska delen av hjärnan säger mig att två ggr i veckan inte är lite för en 45-årig man... den känslomässiga delen av min hjärna vill mer... men jag tänker fortsätta att njuta av sexet de gångerna, njuta av den ickesexuella närheten däremellan, av den här härliga människan. Njuta av hans sällskap och alla goda skratt...

• Anonym (Lite)

Jag tycker två ggr/v är lite om ni endast varit tillsammans i 6-månader. Jag är tillsammans med en 43 årig man. Jag är 36. Vi har sex kanske 3ggr, på barnveckor, 5-6 ggr barnfria veckor. Nu jobbar han mycket borta så vi får längta mycket och bygga upp lusten med sms och bilder mm vilket kanske bidrar till att vi har mycket lust. Efter 6 månader var vi som kaniner och låg flera gånger varenda gång vi sågs. Precis sommar sig så vr jg den som nekade i min förr relation och har en helt annan sexlust nu och är så vansinnigt attraherad v honom att jag vill jämt. Han säger likadant atta hn aldrig varit så attraherad v någon förut och i sin förr relation inte hade all samma lust. Tror i det sitter i ålder alltid.

Svar på tråden Sex. Jag 35, han 45. Halvår långt förhållande.