• Lucia1987

LCHF kost har ändrat mitt liv. Tappat 5 kg på 5 dagar. =)

Hej.

Nu har jag startat en ny blogg där jag laddar upp ny LCHF recept för er LCHF:are eller er som har funderat på att börja äta LCHF- kost.

Tro mig, det är inte svårt alls.

Jag är själv nybörjare och vill mer än gärna dela med mig av mina måltider så ni kanske kan få lite ideer när hjärnan inte vill tänka som den ska.

På bara 1 veckas tid har jag ätit lchf och dansat zumba 5 ggr i veckan lyckats gå ner 5 kg. Det syns tydligt på kroppen och jag mår fysikt och psykiskt bättre idag än vad jag gjorde innan.

Undrar ni något kan ni alltid ställa frågot till mig i min blogg på www.lchfmom.blogg.se

Jag ska göra mitt bästa med att besvara era frågor och funderingar.

Kram// Lucia

• Svar på tråden LCHF kost har ändrat mitt liv. Tappat 5 kg på 5 dagar. =)
  • Modernmom

Grattis! Snart kommer du också inse att LCHF är en livstil för resten av livet och inte bara en bantningsdiet! Mår fantastiskt bra sen jag började med den!

1. Humöret
    Mycket jämnare humör och jag kunde sluta med mina antidepressiva medel efter någon vecka.
    2. Magen
    Ett liv med en mage i kaos hittade stillheten. Går inte att beskriva i ord.
    3. Mättnad
    Jag håller mig mätt lääääänge och har totalt jämnt blodsockernivå. Det går att lita på när något oväntat dyker upp och man inte har tillgång till mat. Förr kunde sådant sluta i katastrof eftersom man behövde ha mat stup i kvarten. Nu lever jag på enbart min frukost fram till 15-tiden utan vare sig humörsvängningar eller blodsockerfall!
    5. Vikten
    De där fem trivselkilona är väck. Bara väck.

• oraklet från delphi

Låter toppen

Om man håller sig mätt till kl 15 vad äter man då sedan på em och kväll och mär ska man sluta äta för kvällen? Jag har börjat med kokosolja i kaffet på morgonen och två finn crisp med mkt ost och smör sen tar jag baccon och ägg till lunch eller avocado med majonäs fast jag skulle vilja klara att vara mätt till kl 15 jag med :)

• Lucia1987

Hej =)

Ja visst är det härligt när magen fungerar som den ska.
    Jag led också av ångest och fick ta ångestdämpande medicin.

Nu har jag inte tagit några piller alls sen jag börjat äta Lchf kost och jag lär aldrig behöva ta fler igen.

Jag hoppas kunna inspirera fler att börja med Lchf kost och speciellt att dom inser att det här inte bara är en diet utan en livstil,

prinsessbell.blogg.se ♥ Annabelle 090312 ♥
  • Lucia1987

så här kan mina dagar se ut.

Jag äter ett löskokt lr hårdkokt ägg till frukost med 1 dl yoghurt och lite kanel.

Till mellis har jag förberett ost och skink rullar som jag kan äta på mina 10 minuters raster om jag skulle bli hungrig.

Äter en ordentlig lunch ( alltså köttgryta, korv stek mm.) med sallad.

sen kommer jag hem kl 17.00, hämtar ungarna från förskolan och förbereder mig för mitt träningspass ( Zumba)

Mannen tar hand om barnen och lagar maten =).

Jag har det ganska bra hehe

• oraklet från delphi
    Lucia1987 skrev 2014-02-25 20:54:02 följande:
    så här kan mina dagar se ut.

Jag äter ett löskokt lr hårdkokt ägg till frukost med 1 dl yoghurt och lite kanel.

Till mellis har jag förberett ost och skink rullar som jag kan äta på mina 10 minuters raster om jag skulle bli hungrig.

Äter en ordentlig lunch ( alltså köttgryta, korv stek mm.) med sallad.

sen kommer jag hem kl 17.00, hämtar ungarna från förskolan och förbereder mig för mitt träningspass ( Zumba)

Mannen tar hand om barnen och lagar maten =).

Jag har det ganska bra hehe

• oraklet från delphi
    Lucia1987 skrev 2014-02-25 20:46:13 följande:
    Hej =)

Ja visst är det härligt när magen fungerar som den ska.

Jag led också av ångest och fick ta ångestdämpande medicin.

Nu har jag inte tagit några piller alls sen jag börjat äta Lchf kost och jag lär aldrig behöva ta fler igen.

Jag hoppas kunna inspirera fler att börja med Lchf kost och speciellt att dom inser att det här inte bara är en diet utan en livstil,

Toppen:)
Svar på tråden LCHF kost har ändrat mitt liv. Tappat 5 kg på 5 dagar. =)