• Bambam83

5åring opererat bort stora delar av halsmandlarna

Och de tog även bort polyperna. 4dagar har gått sedan operationen, dagarna har seglat förbi och små små förbättringar på sonen för varje dag, men nu har han fått inflammation i tårkanalen, kliar sig i näsan hela tiden, han vill gärna ha en pappersbit i näsan hela tiden, nu när jag gick o la mig så är han vaken, gråter o skakar varje gång han skall svälja, han säger att han är rädd för de gör så ont. Han vill inte dricka och äta har han inte gjort sen OP. Är detta ett normal beteende för ett barn som gjort denna operation? Ni med erfarenhet skriv gärna om när ditt barn/ du själv gjort denna OP.

Att sprida hat är enkelt, att sprida kärlek är enklare
  • Svar på tråden 5åring opererat bort stora delar av halsmandlarna
  • CarolaE

När man opererar bort halsmadlarna är det som värst/ondast ca 4-6 dagar efter operationen. Just dagarna efter går helt bra men det är sen när den vita beläggningen kommer och ska trilla bort (som "skorven" då alltså) det är då det sjuka börjar! Opererade själv bort mina halsmandlar i somras och kan säga att det var den absolut värsta smärtan jag varit med i hela mitt liv!! Just läkningsprocessen då.. Tycker väldigt synd om din son att han måst genomgå smärtan, skulle inte önska det till min värata fiende heller. Dock ångrar jag inte nu i efterhand att jag gjorde det, har underlättar enormt.. Men som sagt 4-6 dagar efter op är det som värst, sen börjar det vända. Se till att han äter smärtstillande var tredje timme eller den rekommendationen ni fått! Viktigt att ta så ofta han får, för smärtan är verkligen inte att leka med..

• Bambam83
    CarolaE skrev 2014-02-25 04:08:26 följande:

När man opererar bort halsmadlarna är det som värst/ondast ca 4-6 dagar efter operationen. Just dagarna efter går helt bra men det är sen när den vita beläggningen kommer och ska trilla bort (som "skorven" då alltså) det är då det sjuka börjar! Opererade själv bort mina halsmandlar i somras och kan säga att det var den absolut värsta smärtan jag varit med i hela mitt liv!! Just läkningsprocessen då.. Tycker väldigt synd om din son att han måst genomgå smärtan, skulle inte önska det till min värata fiende heller. Dock ångrar jag inte nu i efterhand att jag gjorde det, har underlättar enormt.. Men som sagt 4-6 dagar efter op är det som värst, sen börjar det vända. Se till att han äter smärtstillande var tredje timme eller den rekommendationen ni fått! Viktigt att ta så ofta han får, för smärtan är verkligen inte att leka med..

Tack för lugnande ord! Idag är han pigg och ute och leker allt blir ju värre fram mot natten de vet man ju själv oxå
  • mina1

Säger som tidigare redan påpekat att för sonen var det ett "helvete" på fjärde dagen. Bara att ge så mycket smärtstillande man kan och mycket glass :)

Svar på tråden 5åring opererat bort stora delar av halsmandlarna