• Anonym (Nej till katt)

Varför har ni katter?

Varför har ni katter? Katter är fula. De luktar. Jag associerar katter med prostituerade. Anledningen till det är att de släpps löst ute på gatorna. Prostituerade damer är också lösa på gatorna. Ibland blir katterna sexade av andra katter. Det blir även prostituerade damer ute på gatan.

Katter liknar djävulen. De har hemska ögon och de är lömska. Man vet aldrig när de ska rivas. Katter borde inte finnas. Och de som har katter borde ianspråktagas av staten och...kasseras!

Varför har ni katter?

• Svar på tråden Varför har ni katter?
  • Siilje
    Petite Chérie skrev 2014-02-26 02:00:35 följande:
    Ja, jag valde att hänga upp mig på att någon kallar ett djur för inredning för det är helt galet.

Häng inte upp dig på det du
  • Gathehielm
    Petite Chérie skrev 2014-02-26 02:00:35 följande:
    Ja, jag valde att hänga upp mig på att någon kallar ett djur för inredning för det är helt galet.
    Ah, det måste vara väldigt effektivt att bara läsa en av tjugo meningar ur en text, och tolka den bokstavligt.

Sedan är det förstås roligare att bli upprörd över något så irrelevant som ett ordval snarare än det genomgående temat i inlägget: Att Siilje har stor respekt, sympati och empati för sina husdjur, och att hon jobbar för att de ska ha det bra, även om det är hennes egna barn som är problemet.

Ett sådant uttalande förtjänar mer uppmärksam och mindre gnällig läsning.

Men för att bemöta din poäng. Är det något fel med att man finner sina husdjur estetiskt tilltalande? Eller är man bara en sann djurvän om man har fula djur? Är det också galet att ha krukväxter som inredningsdetaljer, eller ser du inte dem som levande varelser?
  • Siilje
    Gathehielm skrev 2014-02-26 02:23:22 följande:
    Ah, det måste vara väldigt effektivt att bara läsa en av tjugo meningar ur en text, och tolka den bokstavligt.

Sedan är det förstås roligare att bli upprörd över något så irrelevant som ett ordval snarare än det genomgående temat i inlägget: Att Siilje har stor respekt, sympati och empati för sina husdjur, och att hon jobbar för att de ska ha det bra, även om det är hennes egna barn som är problemet.

Men för att bemöta din poäng. Är det något fel med att man finner sina husdjur estetiskt tilltalande? Eller är man bara en sann djurvän om man har fula djur? Är det också galet att ha krukväxter som inredningsdetaljer, eller ser du inte dem som levande varelser?

ja jag vill verkligen mina vänner skall ha det bra.

Bra där att du förstår

Tackar o bugar!!!
  • Knota

Jag tror jag förstår problemet. Ts försökte köpa en hora, men tog hela tiden fel på en prostituerad och en katt. Jag kan förstå han blev frustrerad.

• enola
    Knota skrev 2014-02-26 06:48:24 följande:
    Jag tror jag förstår problemet. Ts försökte köpa en hora, men tog hela tiden fel på en prostituerad och en katt. Jag kan förstå han blev frustrerad.
    ...och eftersom katter är intelligenta varelser så fick h*n inget. Så nu är h*n bitter och tycker att katter är fula och onda.
  • Petite Chérie
    Gathehielm skrev 2014-02-26 02:23:22 följande:

Det är fel att kalla sitt husdjur för inredning. Det är inte inredning, det är en familjemedlem. Men visst, kallar man ungarna inredning också så är det helt okej.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • tikki masala
    Anonym (Nej till katt) skrev 2014-02-24 23:16:48 följande:
    Varför har ni katter? Katter är fula. De luktar. Jag associerar katter med prostituerade. Anledningen till det är att de släpps löst ute på gatorna. Prostituerade damer är också lösa på gatorna. Ibland blir katterna sexade av andra katter. Det blir även prostituerade damer ute på gatan. Katter liknar djävulen. De har hemska ögon och de är lömska. Man vet aldrig när de ska rivas. Katter borde inte finnas. Och de som har katter borde ianspråktagas av staten och...kasseras! Varför har ni katter?
    Haha, ja vad ska man säga. Jag har katt för att de är absolut den bästa sällskapen! Plus att de gör mycket nytta också! Tänk om ingen hade haft katt? Hur många fler råttor o möss det skulle finnas som sprang i väggar och soptunnor. 

Har du träffat djävulen för det första? Isånafall hade jag gärna haft honom som husdjur för han måste vara bedårande!
  • tikki masala
    memmes111 skrev 2014-02-24 23:30:45 följande:

Men jag tycker ändå den är ful. Kan du motargumentera om att din katt är prostituerad? Nej, juste. Punkt.
    Sen så är min katt kastrerad så han kan nog inte prostitutuera sig. Men det är väl bra om de som gör det får betalt i möss ;)
  • Oscarsmamma84

Har katter för att de är underbara varelser helt enkelt. Mina katter är innekatter o kastrerade o luktar mycket gott.

• j8506

Min katt luktar varken piss,skit eller spy, Den är kastrerad och går in och ut som den vill.

Den är kanske inte världens vackraste, Den är skelögd och hjulbent fram och kobent bak, Samt att den har svaga nerver alternativt en extremt stor flyktdel i sin hjärna (för nya människor/djur) Men jag har haft den katten sen var kattunge och jag älskar den lika mycket för det!

Min katt är ett alldeles perfekt sällskapsdjur!

Peace!

• Knapsu

Stackars Ts som aldrig upplevt vilka underbara djur katter är... Och de flesta katter luktar gott. Det är bara bajset och kisset som luktar äckligt - men det gör ju människors och andra djurs också. Jag har stött på många människor som luktar bra mycket värre än en katt som har spenderat dagen i en soptunna. 

• Spnks

Varför har jag katter?

De är ett helt fantastiskt sällskap. De möter mig i hallen när jag kommer hem, ligger i handfatet när jag duschar, sitter på en köksstol när jag lagar mat eller diskar och sover hos mig i sängen. Jag älskar mina tjejer.

Inte är de lömska heller. Jag har aldrig blivit biten eller riven. Men jag tror att katter kan känna av och bli osäkra om de märker att du inte gillar dem. Är du sedan elak mot katten så får du vara på din vakt för katten lär vara elak tillbaka.

Mina ulltussar är det bästa jag har och jag kan inte tänka mig dagarna utan dem. Förresten, båda är kastrerade innekatter, så ingen prostitution här inte.

• Siilje
    Petite Chérie skrev 2014-02-26 16:44:14 följande:
    Det är fel att kalla sitt husdjur för inredning. Det är inte inredning, det är en familjemedlem. Men visst, kallar man ungarna inredning också så är det helt okej.

Men du behöver ju inte tolka så ordagrant. Jag beskrev även mina katter som mina vänner. Det betyder inte att jag ser dom som polare o väninnor att hänga med o snacka med. Det betyder att dom är vänner i hjärtat o står mig nära.

Att jag skrev inredningsdetalj betyder inte att jag ser dom som objekt utan att jag faktiskt tycker att dom är hemtrevliga och gör ett hem ett hem.

Men håller inte med om det ned barnen. Jag står faktiskt för att jag värderar mina barn högre än katterna i familjen. Älskar mina katter men dom är inte lika familjemedlemar som mina barn. Måste man det?
  • Minniemousemommy
    Varför har ni katter? Katter är fula. De luktar. Jag associerar katter med prostituerade. Anledningen till det är att de släpps löst ute på gatorna. Prostituerade damer är också lösa på gatorna. Ibland blir katterna sexade av andra katter. Det blir även prostituerade damer ute på gatan. Katter liknar djävulen. De har hemska ögon och de är lömska. Man vet aldrig när de ska rivas. Katter borde inte finnas. Och de som har katter borde ianspråktagas av staten och...kasseras! Varför har ni katter?

Jag har katter för att jag tycker att dom är dom underbaraste djuren. Jag har haft hund, jag har haft hamstrar och fiskar men katter är bara det djur jag trivs med mest. Jag tycker att dom är så otroligt gosiga, dom är rumsrena, tvättar sig själva, självständiga och mina bästa vänner. Mina katter finns alltid där, och jag älskar dom. Älskar att prata med dom, kela med dom, klappa dom, gå ut och gå med dom och bara umgås med dom. Älskar att leka med dom och det känns bara som en självklarthet i mitt liv att ha katter. Jag är en kattmänniska helt enkelt. Alla behöver inte vara med men att prata illa om något djur kommer inte att få dig till himlen så jag skulle sluta om jag var du. Alla djur har förresten sex med varandra, hur annars skulle det bli fler djur? Mina katter är inte lösa på gatorna, dom går i koppel när vi är ute och annars är dom inne.

Katter och alla andra djur bör finnas. Vem är du att bestämma vilka raser som ska finnas och inte? Tur att inte du är gud.

Jag har katter för att dom gör mig lycklig.

• Patrikstjej
    Varför har ni katter? Katter är fula. De luktar. Jag associerar katter med prostituerade. Anledningen till det är att de släpps löst ute på gatorna. Prostituerade damer är också lösa på gatorna. Ibland blir katterna sexade av andra katter. Det blir även prostituerade damer ute på gatan.

Katter liknar djävulen. De har hemska ögon och de är lömska. Man vet aldrig när de ska rivas. Katter borde inte finnas. Och de som har katter borde ianspråktagas av staten och...kasseras!

Varför har ni katter?

Jag har alltid varit en hund människa. Men i höstas bestämde jag mig för att skaffa en birma hane. Jag har inte ångrat det en sekund. Jag får så otroligt mycket kärlek och tacksamhet från den här lilla killen. Han kommer när jag ropar hans namn han kommer gärna o lägger sig i min famn när jag sitter i soffan. På natten lägger han sig bredvid min kudde o lägger ens tassen på min axel och sover så hela natten. Jag älskar den här katten fast jag verkligen inte trodde man kunde få ett sådant band till en katt.
Svar på tråden Varför har ni katter?