• FamJ

hur får jag dom att sova i sina sängar på natten

Mina tvillingar sover inte i sina sängar på natten. Dom somnar där utan problem när jag lägger dom men sen framåt 23 kommer första o sen den andra. Pojken har sovit hela nätter men tagit efter sin syster. Misstolka inte för det äe jätte mysigt men ja får ingen sömn. Jag har bärt tebaka dom men dom kommer igen. Någon som har tips?

• Svar på tråden hur får jag dom att sova i sina sängar på natten
  • mammasus

Ett mellanting kan vara att lägga ut madrass/madrasser på golvet i ditt rum där barnen får sova om de kommer in på natten. Så får de vara i ditt rum men inte i din säng, så att du får sova. (Eller också får du krypa ner o lägga dig på madrassen istället, hehe). Alternativt lägga en madrass i barnens rum där du (eller pappan såklart om han är med i bilden) kan sova hos dem om de är oroliga...

Alla alternativ som ger mer sömn är ju bra, det är ju hopplöst jobbigt att aldrig få sova...

• Venne

Ja att vara konsekvent skulle jag nog tro. Bär tillbaka, stoppa om och viska godnatt. Kanske se om det är något som "fattas" i rummet. Typ nattlampa, nalle och en flaska vatten.

Svar på tråden hur får jag dom att sova i sina sängar på natten