fluu skrev 2014-02-25 18:03:04 följande:
Vi gav alltid droppar för sig innan och inte i samband med måltid så det inte skulle orsaka obehag. Gällande magen så vet inte alltid BVC vad de snackar om. Har han extra ont i magen en dag så tänk efter vad du ätit under dagen och kanske gårdagen och prova utesluta själv. Han ska ju inte behöva ha ont bara för att din bvc-sköterska verkar lite långsam.
Känner du dig otillräcklig så blir du kanske stressad? Han känner nog av det och det smittar över på honom. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök hantera stressen. Eller testa någon gång bara att ge på flaska och se om det blir skillnad. Och om det blir skillnad med ersättning. Någon gång här och där stör inte amningen om du skulle vilja fortsätta sen.
Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Jaha, på bvc sa de innan amningen med droppar.. Hm.. Jag har faktist försökt utesluta fler saker än lök. Jag har själv känslig mage så äter mycket laktosfritt och milt. Vet inte vad jag ska utesluta:s och stress har jag svårt för men har lärt mig kontrollera det efter en lite utbränd historia ( men ack så lätt det är) jag vet att det kan smitta av sig och klarar de bra att hålla lugnet för det mesta, men när oron smyger på blir de svårt..
Han är som sagt vanligen lätthanterad vid gråt, sällan är det otröstligt! De va nog första gången igår. Det är inte de jag vill hänga upp mig på, utan just amningen. Förstår inte varför han ibland får sånna bryt när man lägger han till bröstet, han måste ju inte äta om han inte är hungrig.. Och ibland har de ändå vart så att han vart hungrig, men då har man fått "lura " honom och lugna skriket med napp och sen byta innan han har hunnit börja skrika igen:s