• linnn89

har jag rätt att vabba????

Har jag rätt att vabba och vad kräv eller hur fungerar det??? Vet inget om det!!!

• Svar på tråden har jag rätt att vabba????
  • linnn89

Ja mitt barn är sjukt och undrade hur det fungerar? Trodde att det krävdes något speciellt?

• Ooops
    linnn89 skrev 2014-02-26 18:04:33 följande:
    Men om pappan är arbetssökande ?

Men då behöver du ju inte vabba!
  • Liten till

Det beror väl på vad din man ska göra. Ska han söka tex till arbetsförmedlingen så kan du ju ange det i ansökan.

• linnn89

Egentligen så är det inget viktigt utan jag vill ta hand om mitt barn ordentligt..

• Whitetrash86

Om pappan är hemma så är det han som ska ta hand om barnet, men om han ska iväg tex intervju eller liknande som är kopplat till arbetssökandet så kan du få rätt till att vara hemma.
    Detta krävs om du vill ha ersättning vill säga..

Annars kan du vara hemma utan ersättning om din chef gå med på det...

• Limalie
    linnn89 skrev 2014-02-26 18:22:15 följande:
    Egentligen så är det inget viktigt utan jag vill ta hand om mitt barn ordentligt..
    Kan inte pappa ta hand om sitt barn ordentligt menar du?

• linnn89

Inte så men jag känner att jag inte heller mår så bra .. Jag kämpar bara.. Plus att mitt barn är sjukt så därför tänkte jag vabba men det verkar inte fungera.. Vill ju gärna ha ersättning då jag har en låg inkomst

• Modernmom

Det finns fråga när man ansöker där man måste ange vad den andra vårdnadshavaren har gjort under tiden du vabbar. Som någon skriver: är det arbetssökande-relaterat är det ok, inte annars.

Svar på tråden har jag rätt att vabba????