• Anonym (Ts)

Angående MA

Jag är nu gravid i vecka nio och har börjat läsa mycket här på familjeliv. Det har fått mig att börja fundera på det här med ma som gör mig lite orolig. Jag har aldrig tänkt att jag behöver gå på ett privat vul el liknande utan första ul sker runt vecka 18 tror jag. Men kan det då vara så att man går till första ul och där får reda på att fostrets hjärta aldrig börjat slå och att det kanske stannat i vecka 6 el liknande? För det är väl så att ett ma inte ger symtom eller? Har någon varit med om att de på första ul fått reda på att fostret inte utvecklats på flera veckor? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Angående MA
  • Jag är bara jag

Tyvärr händer det att vissa går ända till RUL och där får veta att bebben varit död sen länge. Men det är rätt ovanligt gå så länge!  De flesta foster som dör och inte blir missfall dör runt v.5-8,många får inga symtom eller symtom som försvinner,kanske småblödningar eller bara en inre visshet att allt inte är som det ska. Och många av dem kommer ut av sig själv inom några veckor också. Att gå hur länge som helst,alltså ända till UL om det varit dött i månader får nog anses som väldigt ovanligt.
    Och för det mesta gå det bra! Glad Är man ung och inte haft missfall innan,inte har andra risker som t.e.x grav fetma är missfallsrisken låg.

• Anonym (Ts)
    Jag är bara jag skrev 2014-02-27 14:40:47 följande:
    Tyvärr händer det att vissa går ända till RUL och där får veta att bebben varit död sen länge. Men det är rätt ovanligt gå så länge!  De flesta foster som dör och inte blir missfall dör runt v.5-8,många får inga symtom eller symtom som försvinner,kanske småblödningar eller bara en inre visshet att allt inte är som det ska. Och många av dem kommer ut av sig själv inom några veckor också. Att gå hur länge som helst,alltså ända till UL om det varit dött i månader får nog anses som väldigt ovanligt. Och för det mesta gå det bra!  Är man ung och inte haft missfall innan,inte har andra risker som t.e.x grav fetma är missfallsrisken låg.

Tack så hemskt mycket för svaret! Blev mycket lugnare och måste inse att jag ska bara slappna av :)
  • Jag är bara jag
    Anonym (Ts) skrev 2014-02-28 11:07:36 följande:

Tack så hemskt mycket för svaret! Blev mycket lugnare och måste inse att jag ska bara slappna av :)
    Så bra! Solig  Lycka till nu med allt!
Svar på tråden Angående MA