• Anonym (Frustrerad)

HAN vill inte ha sex! Vad göra?

Jag har varit ihop med min sambo i åtta år nu och vi har två barn tillsammans. och han vill knappt ha sex med mig. Nu har det varit ungefär var 3e månad och jag håller på att bli galen.. jag är så sexuellt frustrerad så jag vet inte vad jag ska göra.
    Kommer absolut inte att vara otrogen så det är inget alternativ..
    Jag har pratat med honom om detta flera ggr men han säger bara att det kommer att bli bättre.. men det blir ju för f...n aldrig det.. jag är så less på att tjata... känner mig oattraktiv.
    Är 27 år. Han snart 37 år. Våran minsta är nyss fyllda ett år... och det började bli så här när vi fick äldsta barnet.

Jag kan inte sova på kvällarna.. tänker bara på det här.. blir så arg, frustrerad, besviken, ledsen!

Jag har verkligen försökt få han att förstå att jag vill inte vara i ett sexlöst förhållande men han tar det inte seriöst..

Har bett han fara till läkaren och kolla om han har nå testosteronbrist men vägrar!
    Har är inte överviktig. Vi äter bra, tränar båda två och jag har fått tillbaka min kropp efter graviditeten..  och har bra kropp om jag får säga det själv. Men jag känner mig så oattraktiv och ful när inte ens min sambo vill ha sex med mig.. han vill inte ens sova i samma rum som jag. Vi har inte sovit i samma rum på typ 1 och ett halvtår... förrutom då jag blivit sur och han då sovit i samma rum kanske tre nätter!

Dessutom har han svårt att komma när vi väl har sex!!!

Vad är det för fel på han?`??!! Hjälp mig nån! Jag skulle vilja ha sex några ggr/mån iaf.. helst mer.. men några ggr/ÅR är INTE OK!!!

Help me.. tips`??

• Svar på tråden HAN vill inte ha sex! Vad göra?
  • ManiLund

Har du frågat om han, om han nu inte vill ha sex med dig, vill ha eller kanske rentav har sex med andra kvinnor?

• Anonym (ooo)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2014-02-26 23:40:18 följande:

Jag har varit ihop med min sambo i åtta år nu och vi har två barn tillsammans. och han vill knappt ha sex med mig. Nu har det varit ungefär var 3e månad och jag håller på att bli galen.. jag är så sexuellt frustrerad så jag vet inte vad jag ska göra.
    Kommer absolut inte att vara otrogen så det är inget alternativ..
    Jag har pratat med honom om detta flera ggr men han säger bara att det kommer att bli bättre.. men det blir ju för f...n aldrig det.. jag är så less på att tjata... känner mig oattraktiv.
    Är 27 år. Han snart 37 år. Våran minsta är nyss fyllda ett år... och det började bli så här när vi fick äldsta barnet.

Jag kan inte sova på kvällarna.. tänker bara på det här.. blir så arg, frustrerad, besviken, ledsen!

Jag har verkligen försökt få han att förstå att jag vill inte vara i ett sexlöst förhållande men han tar det inte seriöst..

Har bett han fara till läkaren och kolla om han har nå testosteronbrist men vägrar!
    Har är inte överviktig. Vi äter bra, tränar båda två och jag har fått tillbaka min kropp efter graviditeten..  och har bra kropp om jag får säga det själv. Men jag känner mig så oattraktiv och ful när inte ens min sambo vill ha sex med mig.. han vill inte ens sova i samma rum som jag. Vi har inte sovit i samma rum på typ 1 och ett halvtår... förrutom då jag blivit sur och han då sovit i samma rum kanske tre nätter!

Dessutom har han svårt att komma när vi väl har sex!!!

Vad är det för fel på han?`??!! Hjälp mig nån! Jag skulle vilja ha sex några ggr/mån iaf.. helst mer.. men några ggr/ÅR är INTE OK!!!

Help me.. tips`??

Förstår det fullt ut. Jag har aldrig känt mig så ful och oattraktiv som ikväll
    när ett antal kvinnor har skrivit att en omskuren penis är fula och värdelösa på alla sätt.
    Vet inte om jag fixar att ha sex mer, efter dessa ord från kvinnorna.

• Anonym (oy vey)
    Anonym (ooo) skrev 2014-02-26 23:45:05 följande:
    när ett antal kvinnor har skrivit att en omskuren penis är fula och värdelösa på alla sätt.

• CaCa

Varför har ni inte sovit i samma rum på så länge?

Vart sover du, vart sover han? Och varför i olika rum?

• Anonym (Mohawk)

Han får väl sex på jobbet så han klarar sig? Det är rätt skönt att ligga med tjejer som inte fött barn. Han kanske tänder på sånt?

• Balrog

Sover barnen eller barnet i samma säg eller i egen/egna?
    Försök få lite distans till det hela om det går, jag vet att det inte är lätt...men om du känner att du skulle fixa det så tror jag du själv hade mått bäst av det tillsammans med dina försök att få igång en dialog om sex och intimitet.

Nya underkläder kanske?
    Egna aktiviteter, så du kommer iväg en stund?

• Anders 386

Låter som det finns nåt bakom som din sambo inte berättar. Helt tydligt så tänder han inte på dig längre.
    Han kanske kommit på att han tänder mer på killar eller nåt sånt? Verkar mysko att han inte ens vill dela säng.
    Lite tråkigt att behöva säga det, men är lite tveksam till att det skulle gå att ändra hans beteende.
    Alternativ:

Stå ut och må skit i resten av ditt liv Fråga om ni kan ha ett "öppet" förhållande Leta efter ny partner.
  • Anders 386
    Anonym (ooo) skrev 2014-02-26 23:45:05 följande:

OT
    Men hallå - har du inte förstått hur vi människor funkar!  När det blir diskussioner om olika fysiska företräden så ställer sig dom flesta upp och försvarar det som dom själva har just nu. En kvinna som har en man som inte är omskuren tycker det är bäst, och en kvinna med en omskuren man tycker det är bäst. Du har väl läst kukstorlekstrådarna? Dom flesta kvinnor tycker att deras man har perfekt storlek vilken storlek dom än har..
    Kom igen, vakna till verkligheten Glad 
  • katarinapersdotter

Varför inte ta på några sexiga underkläder och överraska honom en kväll efter jobbet? Låt bara din fantasi ta över och försök att förföra honom. Andra ideér kan vara att köpa ett erotiskt spel såsom Monogamy. Det kan hjälpa att inspirera honom om att ha sex. Annars kan du också köpa sexleksaker för par. En parvibrator till exempel. Hoppas att det hjälper!

• Naadja

Jag är sågott som helt hundra på attt han INTE har sex med andra. Tror bara han inte vill ha sex med nån. Jag har frågat honom om det är att han inte är attraherad av mig men han säger att det inte är det.

Vi har sovit i olika sovrum för att det blev så trångt när vi fick vårt andra barn och så jobbar han natt ibland.. men tidigare sov han i soffan i vardagsrummet.. men nu sover han bara i gästrummet som är längst bort i huset.

Jag tycker att vi annars har det bra. Vi skrattar mkt tillsammans är som bra kompisar. Men det är just det, att det bara är en kompis relation.

Jag har ibland på mig jättesexiga underkläder men han bryr sig inte..

Han har inte blivit homosexuell heller, har frågat honom om det också.. haha! 

Sexleksaker är ingen idé att ens prata om!

Vad finns det för annat man kan prova. Piller. Har läst om rosenrot och largiplex. Nån som har erfarenhet??

Det hinner gå så länge alltid innan vi har sex att det känns konstigt när vi väl har sex. Sådär lite pinsamt.. som om det skulle vara första gången!! huvva.. är så himla less på att ha det såhär. Om han bara kunde förstå hur det känns för MIG. Att min karl inte vill röra i mig! Jag blir så knäckt när jag tänker på det här!  För min skull borde han ju söka hjälp. Om han vill att jag ska vilja stanna kvar i förhållandet. För jag vill ju det. Jag älskar ju honom! :'(

Det är ju inte så lätt att bara göra slut heller när vi har småbarn ihop... att det ska vara så svårt med relationer!

• Anders 386
    katarinapersdotter skrev 2014-02-27 10:37:52 följande:
    Varför inte ta på några sexiga underkläder och överraska honom en kväll efter jobbet? Låt bara din fantasi ta över och försök att förföra honom. Andra ideér kan vara att köpa ett erotiskt spel såsom Monogamy. Det kan hjälpa att inspirera honom om att ha sex. Annars kan du också köpa sexleksaker för par. En parvibrator till exempel. Hoppas att det hjälper!
    Kan kanske vara lite svårt som läget är nu....   Mitt förslag är istället att försöka sexa till sig i vardagen. Alltså att utan överdrifter börja att ha lite sexigare underkläder till vardags. Och ha vardagskläder som visar lite mera hud..  (Men ärligt talat tycker jag det låter som mannen är ganska oemottaglig när han inte ens vill sova i samma säng - det känns som det finns ett mer grunläggande problem i förhållandet.)
  • Anonym (näe)

Om han nu känner sig homo så lär han ju inte bara säga det rakt ut när du frågar.

Snoka i hans dator osv så kanske du får svar

• Anonym (Frustrerad)

Jag har visat mkt hud på vardagen och haft fina kläder på mig. Men det känns som att skulle jag gå naken här hemma så skulle han inte ens kolla in mig överhuvudtaget.
    Sexiga underkläder är ingen idé,, har försökt redan!

• Anonym (yalla)

Som du varit inne på borde han kolla upp om det ligger nåt fysiskt fel bakom. Om allt är bra fysiskt ja då är problemet psykiskt. Kan bero på mycket, stress, mycket bråk i relationen, kan ha tappat känslorna för dig och mycket mer. Sen måste du sluta tjata för en period för det om något påverkar mycket till att sex lusten inte infinner sig. Förstår verkligen din frustration men låt bli att tjata, kom inte med inviter mm. Se om något ändras när du slutar tjata. När du tar upp med honom att du saknar sex kom inte med anklagelser mot honom utan förklara hur du upplever sexbristen, hur du mår och känner när du hela tiden blir avvisad. Ni måste prata om detta. När ni tex ser på tv sitter ni ihop och tar på varann kärleksfullt? Får du spontana kramar/smekningar av han och ger du han det? 

Här kan du läsa om att våga prata om sex 

jonasgadeblogg.wordpress.com/2013/01/09/jonas-gade-att-vaga-prata-om-sex/

• Anonym (sorry)

Det är slut mellan er. Det har nog inte med sex att göra.

• Defeateris

Jag tror att ni har hamnat i en ond cirkel. Han är inte så sugen och du förmedlar att du är sugen -> han känner en viss press vilket minskar lusten ytterligare.

Om ni har gått ett tag utan sex, vilket ju inte är så konstigt när man varit gravid och skaffat småbarn, så är det lätt att hamna i en ond cirkel. Ju längre det går, desto mer försvinner suget också. Jag skulle rekommendera parterapi faktiskt, jag tror att det skulle kunna hjälpa er.

Rådet en vän till mig och hennes sambo fick var totalt sexförbud - de fick INTE ligga med varandra på en månad. Under den månaden SKULLE de varje dag kramas, kyssas, hångla, smeka varandra och så vidare, men de fick inte ligga med varandra. Detta för att ta bort stress och press och för att öka intimiteten dem emellan. Efter en månad kan jag säga att de definitivt låg med varandra.. =)

• Anonym (Lilla jag)

Håller med defeateris, försök att avdramatisera det hela. Ha inte sex alls, utan försök fokusera på intimitet. Mycket kramar och kyssar och smek. Och börja sova ihop igen. Tror att det kan lätta en del på trycket, faktiskt!

• Anonym (näe)

Antingen är han bög eller så är han inte kär i dig längre

Svar på tråden HAN vill inte ha sex! Vad göra?