Vad tycker ni om kvällens avsnitt av Lyxfällan?
Jag blir själv förundrad över hur man som familj på 4 personer kan lägga 9000 kr på mat varje månad.
Jag blir själv förundrad över hur man som familj på 4 personer kan lägga 9000 kr på mat varje månad.
Något jag tycker är så sjukt skumt med Lyxfällan är att de alltid ska komma tillbaka och kolla läget bara EN månad efter de har ändrat på sina gamla vanor. Tycker de borde dra till med 3 månader eller nåt sånt.
Tyvärr är nog dessa sådana som inte bättrar sig trots att de fått hjälp och spark i baken av lyxfällan. Man såg ju de tendenserna redan i inledningen där de sa att de fått gbp operation och ändå nu några år efteråt totalt missköter kost och hälsa. Vet flera överviktiga som skulle offra sin högra hand för att komma fram i operationskön...Så går såna här personer före.
Det verkar ang operation pch kosten som dessa personer inte orkar kämpa själva utan tror att operation är en quick fix. Det är det inte. Min vän har gjort och det mesta arbetet ligger efter operationen på patienten själv att lägga om vanor.
Självklart fattar man att de i lyxfällan vill ha en quick fix för ekonomin också men att de inte själva är beredda att jobba för det själva. Den attityden gör ju så det kommer gå åt skogen om de inte inser att det är de själva som ska göra grovjobbet.
9000 kr på godis och läsk/energidrycker är helt bisarrt men 9000 kr på mat är enkelt att komma upp i om man har höga krav på det man äter.
Dessa är typexempel på folk som gör att jag tycker det känns meningslöst att allmänvården ska bekosta GBP.
Faktiskt.
Man borde få bevisa att man kan leva utan nikotin och skräpmat minst ett år innan man får op gratis, på samma vis som man måste leva fattigt i fem år för att få skuldsanering. Nedbrytningsprodukter från nikotin testas med blodprov, kolesterolvärdet lär säga något om hur du äter.
Jag håller med om att en månad är lite kort, så länge kan de flesta även hålla en diet, eller träna duktigt eller så. Men Lyxfällan har gjort senare uppföljningar också faktiskt, i separata program.
*Budgeten gick ihop nöd och näppe nu. Hur ska de då klara sig om 6 månader när amortering blir ett krav.
*De ska sluta med all skräpmat, oddsen för det utan vägledning om nu operation misslyckats.
* Inga åtgärder mot spelberoende heller.
*De ska leva på övriga kostnader för enbart akassa och mobiltelefon. En barnfamilj?
*Barnen får alltså ha 0 kr i kostnader för kläder, leksaker, fritidsaktiviteter/utflykter, kalas hos kompisar, besök på akuten eller vad som nu kan komma i vägen. Samtidigt som paret får en bil.
Min budget hade sett annorlunda ut.
Det går väl att lägga ännu mer pengar på mat osv -
genom att köpa lyxmat, hämtmat äta ute med hela
familjen
Det är inte svårt att bränna pengar (om man får fram dem)
det är mycket svårare att hålla igen/leva billigt f f a på längre
sikt - det ser ni väl när ni är i shoppingcentra stormarknader
DET MEST INTRESSANTA NÄR DET GÄLLAR LYXFÄLLAN ÄR DETTA:
1. Programmet presenteras av LENDO - jaha men varför fixar inte
LENDO problemen då genom att fixa billigare lån eller betala lånen
2. Kommer SpenderAkrobaterna i LyxFällan som efter programmet
knappt har bil o möbler att orka rannzaka i fleeera ååår - där är MC
verkligen tveksam.
3. O de damer som ser bra ut o har Maagiiiizka Mått o har partners
som förstört ekonomin - drar inte de vidare till Någon Annan Dåre
med vettig ekonomi när/så fort tillfälle ges