50% sjukskrivning och 50 % FP
Hej!
jag har en kort fråga.
Jag jobbar 100 % och är just nu sjukskriven på 50% och kommer att vara det ett tag framöver. Jag har efter godkännande av FK förlagt min arbetstid till 4 dgr per vecka. Jag jobbar 5 timmar på måndagar, 5 timmar på tisdagar, 5 timmar på onsdagar och 5 timmar på torsdagar. Jag kommer att vara sjuskriven en längre period på detta sätt.
Nu till min fråga - om jag under sommaren vill använda mig av föräldrapenningsdagar för att förlänga semesterperioden - hur ska jag då ansöka om FP?
Hade jag jobbat 4 timmar varje dag hade det ju varit enklare att ansöka om 5 st halva FP-dagar per vecka men hur ska jag ansöka nu?
Det blir ju en hel FP på fredagar och 3 timmar FP de övriga dagarna dvs på måndagar, tisdagar, onsdagar och torsdagar.
Eller så kanske det är lättare att jag under senmesterperioden förlägger arbetstiden till 5 dagar i veckan med 4 timmar varje dag?
Hur tycker ni att jag ska göra för att det ska bli rätt?
Otroligt tacksam för ett svar så jag vet.Jag har ställt samma fråga till experten om sjukförsäkring här på familjeliv som hänvisade till att ställa frågan här på föräldraförsäkringen istället.
Mvh Kullagulla