• tnx

mitt barn? ditt barn? vårt barn? hur gjorde ni?

Hej! Jag är ensamstående med 2 döttrar 5 och 4 år gamla. Vi separerade för 2 år sen.
    Nu har jag träffat en ny kille som inte har några barn och som är 23, dvs 6 år yngre än mig. Vet inte om det har någon betydelse i det här?
    Iallafall, vi tjafsar rätt mycket om det här med tid. Att mina barn, som bor hela veckorna och 1-2 helger i månaden hos mig, tar all tid från min nya kille. Han anser att vi inte får så mycket egentid.
    Jag hävdar att så är det att ha familj. Medans han menar att det är ju mina barn och han blir lidande av det.
    Han har svårt att sätta sig in i hur det är att leva i en familj med oss. För jag har ju redan en familj och det är ju mina barn menar han.

Igår frågade han mig hur vi skulle kunna bo ihop och ifall vi skaffade barn.
    "ja men hur ska du kunna ta hand om bebisen då om du ska skjutsa dina ungar hit och dit å till skola osv?"
    Jag ba "ja bebisen får väl följa med, hur tror du att andra familjer med många barn gör?"
    Han ba "ja men då hjälps man ju åt, men det där är ju dina barn"

Hur tänker man då undrar jag? En familj är för mig de man älskar och vill leva med, blodsband eller inte. Medans han menar att det är blodsband och jag har ju en familj redan med barnens pappa.

Nån som känner igen sig? Hur gjorde ni? Och ni som hade barn sen innan och blev sambo med nån som inte hade barn, hur gjorde Ni med sånt här? Och kostnader och sånt, delade ni lika eller betalade den med barn mera osv?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden mitt barn? ditt barn? vårt barn? hur gjorde ni?
  • Philippa

Funderar du allvarligt på att skaffa barn med enna "man"...????

• bumbie81

Låter inget vidare.. Haft vänner i liknande situation och tyvärr så blir de aldrig bättre.. Han värkar ju inte redo för familj. De är ju så när man har barn, man kan inte bara älska personen utan att älska barnen. Min sambo har en dotter sen tidigare förhållande, och han visade tidigt att funkar de inte mellan mig och hans dotter så va de ingen ide att vi fortsatte att ses. Nu funkar de jätte bra och ja älskar henne jätte mycket och nu väntar vi vårat gemensamma barn, men de betyder ju inte att hon inte är lika stor del av våran familj för det. Hoppas de ordnar sig för dig

• Jaijja
    Philippa skrev 2014-02-28 09:10:13 följande:
    Funderar du allvarligt på att skaffa barn med enna "man"...????
    exakt min tanke....
    Jag skulle springa därifrån snabbt, snabbt....... Han är verkligen ingen jag skulle vilja skaffa barn eller öht utsätta mina barn för.
    Hur man än vrider och vänder så måste ju dina barn känna av att de är "i vägen" för honom...?
  • FireLady

A men seriöst? Han är bra att ha för att knulla med men är absolut inget styvfarsvirke. Lämna eller ha relation med honom dina barnrfria helger. Du fattar väl att du behöver en man som kan ta hela paketet, alla kan inte det RESPEKTERA DET.

Instagram f_lady
  • Modernmom

Nae, TS... Den här får du nog fundera på om du verkligen vill ha en framtid med.

Svar på tråden mitt barn? ditt barn? vårt barn? hur gjorde ni?