• Smulan27

Lyxigt och familjevänligt hotell i Thailand

Letar efter ett lyxigt OCH familjevänligt hotell i Thailand, någon som har några tips?

Med familjevänligt menar jag: kort transfer (runt 1 timme, gärna kortare), rymliga rum med stora sängar, bra pooler, gärna en vattenrutschkana, restauranger på gångavstånd från hotellet (dvs bara ett par minuters promenad) och så klart strandläge.

Borde ju finnas, eller?

• Svar på tråden Lyxigt och familjevänligt hotell i Thailand
  • mp90

Emerald beach & resort! Ett underbart hotell ving har! Det finns två pooler, den ena har kana! Fin strandrestaurang ingår även buffe men där åt aldrig vi i bufferestaurangen alltså! Vi bodde i familjerum o de var stort! Ligger på en lugn strand utan solstolar utanför khao lak! 100 m till vänster på stranden finns en mysig strandrestaurang "my friend resturant" billigt gott! Utanför hotellet finns ca 10-15 restauranger! Vill man ha större utbud i khao lak 5 min med tuk tuk! Vi kommer åka tillbaka hit! Bästa vi varit på i thai!

• Vaniljkex

Kolla pa Phuket Laguna, 30 min transfer fran flygplatsen. Dar har du flera hotell i olika prisklasser med gratis buss som gar mellan hotellen, tar ca 5 minuter mellan de som ligger langst bort, och aven en bat, men den tar langre tid. Vi har bott pa Banyan Tree dar flera ganger och har varit valdigt nojda, bl a har manga villor egen pool pa 3.5x9m. Men tror inte att det finns en vattenrutschbana pa omradet.

Svar på tråden Lyxigt och familjevänligt hotell i Thailand