• sorgsen man

Hur kan jag få tillbaka min familj?

Hej
    Vill gärna dela med mig och få ideer och tips om hur jag kan få tillbaka min familj igen !
    Vi har levt ihop i 16 år och har två barn ihop, hus och ett liv jag trodde var bra, vi har haft mycket trevligt ihop.

För några dagar sedan märkte jag att min fru inte gav respons som vanligt, jag frågade då vad det var, men fick inget svar tillbörjan, sedan frågade jag igen och då förstod jag att hon ville att vi skulle dela på oss.
    Då jag är extremt känslig, så bröt jag ihop totalt, då valde min fru att åka iväg med barnen.
    Orsaken till att hon ville detta är att hon har tappat känslorna för mig och måste hitta sig själv, hon säger att hon tycker väldigt mycket om mig som människa.
    Men jag älskar henne något fruktansvärt mycket och jag vill göra allt för att vi skall bli en familj igen.
    Känns som hela mitt liv är borta, man bara går rundor och gråter i ett tomt och tyst hus.

Snälla finns det någon med ideer på hur jag kan försöka få oss till en familj igen.

/sorgsen man

• Svar på tråden Hur kan jag få tillbaka min familj?
  • Bellamio

Kanske skulle tänkt på det tidigare.. Man inser inte hur mycket en person betyder förens man förlorat den..

Vill du ha henne får du bevisa det bättre på alla plan ..

• Whitetrash86
    Bellamio skrev 2014-03-01 10:53:53 följande:
    Kanske skulle tänkt på det tidigare.. Man inser inte hur mycket en person betyder förens man förlorat den..

Vill du ha henne får du bevisa det bättre på alla plan ..
    Men om han gjort allt han kan då? Allt behöver ju inte vara hans fel, hon kan ju helt enkelt bara tappat sina känslor och då finns det inget ts kan göra, hur mycket han än vill...

Ts, ge det lite tid. Försök se vad som kan ha gått fel. Sen måste ni ta ett ordentligt prat. Även om ni inte blir tillsammans igen så måste ni vara sams nog för barnen skull och lösa den delen.
  • Illusion

Usch, får dåliga vibbar. Låt henne vara. Tänk på barnen. Agera vettigt.

• sorgsen man

Vi är absolut inte ovänner, kommer aldrig så förbli. Hon är extremt ledsen att såra mig, men hon vill hitta sig själva.
    Jag har föreslagit någon sorts terapi, så vi får se om hon är beredd på det.
    Pågrund av våra barn, tycker jag man skall försöka ta hjälp och inte bara kasta bort dessa 16 underbara år.
    Sedan är jag otroligt rädd för att vara ensam, vet inte vart jag skall ta vägen.
    Vi har bra kontakt över sms och bara ett litet "kram" värmer, men det är ju bara för stunden...

/sorgsen man

• Hamed

Varför ta barnen med sig och försvinna? Vem gav henne denna rättighet?
    Har ni frågat barnen om hur de vill ha det?
    Det logiska är ju att behöva vara ensam för att tänka och hitta sig själv.
    Jag känner att hon straffar dig genom att lämna dig ensam för att hitta dig själv istället.
    Hon har ju barnen med sig och lider inte ett dugg så klart, medan du får lida ensam och försöka lösa problemet om du kan.
    Om du istället flyttade ut med barnen skulle det betraktas som kidnappning och du kastas in i fängelset direkt.

• Hamed

Glömde påpeka att hon var snäll mot då var det lätt för henne att kasta ut dig fårn bostaden för att hitta sig själv.
    Myndigheterna stödjer henne till 100% i allt hon gör.
    Har hon också tvingat barnen byta skolor?

• Semlan66
    Hamed skrev 2014-03-27 17:09:04 följande:
    Glömde påpeka att hon var snäll mot då var det lätt för henne att kasta ut dig fårn bostaden för att hitta sig själv.
    Myndigheterna stödjer henne till 100% i allt hon gör.
    Har hon också tvingat barnen byta skolor?
    Ja, jag håller med.

Hon behöver hitta sig själv och tar med sig ungarna? Har ni en traditionell familjeuppdelning där mor = barnansvar, man = inkomstansvar möjligen? 

Det du berättar TS känns så standard när barnen växer upp och man levt i tradtionella könsroller. Hon har givetvis tröttnat på relationen nu när hon inte binds kvar längre av småbarnsansvaret Sett det hos många par som går över 40-sträcket för att upptäcka att livet har mycket mer att ge än ett halvdant äktenskap. 
    Och det är framför allt kvinnorna som tar steget medan mannen lunkar på som vanligt i tron att allt är bra. 

Ledsen att såra här, men min intuition säger mig att det kan finnas någon annan med i bilden eftersom hon fick så himla bråttom iväg. 

Hur gamla är barnen? 
Svar på tråden Hur kan jag få tillbaka min familj?