• Emm80

Kön på rul i v 20

Jag gjorde mitt rul i v 19+5, allt såg jättebra ut! På slutet frågade vi om hon kunde se könet på bebisen. Det tog inte lång stund innan hon sa att det här är en liten tjej. Jag blev något chockad eftersom vi tidigare har två killar och det på min mans sida endast finns killar i släkten. Jag tappade bort mig lite där, men enligt min man så visade hon att "det ser man här". Men jag vart i paff att jag inte hörde eller tittade på vad hon gjorde. Innan vi gick fick vi ett papper med allt hon gjort och förklarade vad som stod på och så tillade hon "och att det är en flicka". Vågar jag lite på henne? Är det någon som har erfarenhet av ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen? Har könet stämt för er?

• Svar på tråden Kön på rul i v 20
  • changeable

Känner två pers som fått veta att det skulle vart flickor och ut kom pojkar. Så man kan inte lita 100% på det.

• Scruffy

När jag vänyade sonen frågade BM om vi ville veta kön. Lite paffa tänkte vi på saken en minut och sa ok. Enligt henne var det en pojke, vilket jag också trott sedan vecka 12. Dem manliga ädla delarna syntes tydligt. Visst var det också en pojke som kom ut sedan.

• Emm80

Jag försöker tänka att jag får lita på henne. Hon hade jobbat med ul sen 80-talet och vid 20 fulla veckor borde man väl ha sett en snopp!?!?! Jag har själv aldrig hört om någon som fått det motsatta könet när bebisen är ute, men när man börjar googla verkar det ju ändå rätt "vanligt".

• Sofie mamma till 2 prinsar

Lita på henne du! :) jag är dock en av dem som på rul fick beskedet flicka och i vecka 26 fick se en tydlig bild på att så inte alls var fallet - men jag tror inte min historia är den vanligaste! ;)

Svar på tråden Kön på rul i v 20