Anonym (X) skrev 2018-09-04 06:56:44 följande:
Att bara kalla sig "brukaren" är att vara lika anonym som jag är.
Sen om du inte behövde SSRI är dina grundlösa påståenden inte relevanta i tråden.
Varför gaslightar du honom? Är du störd? Sluta!
Har haft konstant stress i flera veckor nu sen jag slutade ta sertralin för några månader sen. Tog det i bara 2 veckors tid också. Läkaren sa att det icke var beroendeframkallande, men det var det ju!! Varför skulle det annars vara så extremt jobbigt att sluta? hade aldrig tagit sertralin om jag vetat det, men fick typ ingen information om det. Det borde vara olagligt att inte informera patienten på mötet om att det faktiskt är svårt att sluta!!
USA:s nye hälsominister och Elon Musk förstår riskerna. Äntligen!! Att sluta med sertralin kan fan vara svårare än att sluta med heroin, för i vissa fall kan man få kämpa med svåra utsättningssymptom i månader till flera år. flera År! Vad fan pratar vi om? Hur kan man förskriva ett läkemedel som kan förorsaka flera års lidande? Man bör iallafall vara medveten om det som patient!
dessutom kan man dessutom testa sina gener, hur väl bryter min kropp ner sertralin? Det kan vara livsavgörande för har man en kropp som bryter ned sertralin långsamt kan även terapuetiska normaldoser ge ett livshotande serotonergt syndrom, vilket hände mig. Önskar att ingen får gå igenom en sån upplevelse.
När jag ringer till vården, psykiatrin ? de förstår ingenting. De fullständigt ignorerar mig för ?det saknas vetenskapligt stöd?. Jag blir väldigt besviken på att dels ingen varnade mig för utsättningssymptomen när jag bara ville prova läkemedlet mot social ångest, men ännu mera när mitt lidande blir rent nonsens i någon annans öron. Det är inte psykiskt utan kemiskt lidande, för jag kan te.x. sitta och vara helt inne i ett datorspel med en kompis och skratta och helt plötsligt få stress i 10 minuter. Jag har muskelryckningar, tinnitus, insomni, neuropati med mera. Får ingen hjälp från vården. Jävla skitmedicin. Det minsta man kan göra är att respektera någons lidande snarare än att säga ?jaha, ok, synd för dig då, men du kanske behöver medicin X?.