• merixson

Ni med H-förgiftning hur kändes magvärken?!

Hej!
    Jag har de senaste gångerna hos BM haft högt blodtryck, sist låg de på 140/100 och då brukar jag annars ha väldigt lågt blodtryck. Jag har varit yr i huvudet men ingen protein eller huvudvärk.
    När jag var hos barnmorskan i Torsdags sa hon att om jag började må dåligt var jag tvungen att ringa förlossningen. Jag är en sån som gärna skjuter på att ringa in när jag mår dåligt och tänker att de går över, vi har 1h att åka till förlossningen så de kan bero på de.
    Men iaf nu så har jag börjat känna som ett ont tryck i övre magen i mitten, känns som om liksom bebisen e för stor och man vill trycka/dra in magen.
    jag har tagit en alvedon ( på 500mg) och de har inte gått över, ska lägga mig i ett bad oxå för att se om de släpper.

Ni som haft havandeskapsförgiftningen eller på gränsen till hur kändes de för er när ni hade ont i magen?

Tack för svar :)

• Svar på tråden Ni med H-förgiftning hur kändes magvärken?!
  • Kerubmamman

Magvärken är egentligen ett tecken på att levern inte mår bra. Smärtan utgår egentligen  från under höger revben, men kan stråla både åt vänster och bak till ryggen. Jag tror att det inte är ovanligt att uppfatta det som i mitten, jag hade svårt att avgöra var smärtan kom ifrån. 

Gör som BM säger: ring förlossningen!

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Mammatillw

Åk in! Havandeskaps förgiftning kan gå jäkligt fort och du blir mycket sjuk! Huvudvärk, svullna händer fötter, flimmer för ögonen samt värk på höger sida i övre delen av magen! Jag hade lägre bt än vad du hade och jag vart inlagd för hf. Ring in till fl och åk dit efter detta. Det gäller ditt och ditt barns liv!!

• merixson

jag kan inte avgöra om de gör ont från höger. Det är mest sån konstig smärta det spänner i övre magen som att den ska spricka, men de är inte som en sammandragning och magen är inte hård :/

• Mammatillw
    merixson skrev 2014-03-01 19:53:06 följande:

jag kan inte avgöra om de gör ont från höger. Det är mest sån konstig smärta det spänner i övre magen som att den ska spricka, men de är inte som en sammandragning och magen är inte hård :/

Oavsett så skulle du åkt in! Hur gjorde du?
  • merixson

jag åkte in och bebisen hade vänt sig till säte. så dagen efter blev det vändningsförsök som lyckades och en igångsättning. 3/3 kom han och då mådde han jättedåligt pga av igångsättningen och fick krampanfall. men nu mår han mkt bättre...

Svar på tråden Ni med H-förgiftning hur kändes magvärken?!