• Hippo

    Tar tid bli gravid efter missfall:Försök nr 7 efter MA

    Halloj du som också försöker eller sitter inne på kunskap, Är nu inne på vårt sjunde försök att få till ett syskon till vår son som är född 2012. Han blev till på 1:a och enda försöket den månaden. Även andra graviditeten som slutade i MA i vecka 5 (upptäckt i v 9 pga gammal sparsam blödning) blev till på 1:a och enda försöket. MEN NU när vi verkligen försöker flera ggr/mån kring äl blir det inget!! Börjar ju undra vad som har hänt, varför det inte vill sig nu?! Är 32 år. Det enda jag märkt sen MA:t är rikligare mensblödning och molvärk strax efter äl ända fram till mens. Som jag första månaderna trodde var att ägget kanske fäst, men icke. Har läst i en annan tråd om att det kan bero på överproduktion av prostaglandiner i livmodern, som avhjälpts med NSAID (typ barnalbyl/acetylsalisylsyra) och att de blivit gravida efter det. Ni andra som haft sekundär infertilitet och gjort utredning - vad hittade läkarna för knas? Sköldkörtelhormonerna kan ju vara för höga? Endometrios? (Tänker på mina rikliga menstruationer och den konstanta molvärken så långt innan mens?) Testade 1/3 barnalbyl 75 mg sista omgången 2 dar efter äl o fram till mens utan resultat. Någon annan i samma sits, att syskonförsök efter ett missfall dröjer som vill följas åt? Kan det vara "stress" eller fokuset på att bli gravid som gör att man INTE blir det? (Äl har jag, gm. test och känner tydligt)

  • Svar på tråden Tar tid bli gravid efter missfall:Försök nr 7 efter MA
  • Hippo

    Hade ni då så att säga "kört på" flera dagar kring ägglossning eller enstaka? Vet inte om vi försöker för mkt. Grattis förresten till ny graviditet! Hoppas på vår tur nästa gång, och att det vill stanna kvar.

  • linnn89

    Ja vi körde på då jag hade äl förutom en månad då jag inte var hemma ;) denna gång har vi kört på dagen innan äl dagen 2 dagar efter o det gick :) fast många säger varannan dag är bättre

Svar på tråden Tar tid bli gravid efter missfall:Försök nr 7 efter MA