• Jumjum84

förstörd....

jag är helt förstörd...
    BIM+1 idag.... testade.... negativt....ett stort fett minus. varför?
    kunde det inte varit ett plus?
    Jag vet, vi har inte försökt så länge....
    ..jag kanske testade för tidigt osv..

men jag orkar inte mer.

• Svar på tråden förstörd....
  • Smultronet84

hur länge har du försökt få barn?

• Jumjum84

sen november.... inte länge jag vet... men vi vill ju så gärna... vill inte behöva göra min sambo besviken igen.......

• Smultronet84

vi är nämligen i tankarna att skaffa bebis, ska sluta äta i mars-april, när mina p.piller e slut. Jag undrar lite hur läng tid det kan ta o bli gravid har hört att det kan ta 1 år efter man slutat äta piller, men en del blir med barn fast dom äter p-piller.
    jobbigt när det e så olika för alla, jag har lust o bara bli med barn direkt efter jag slutat äta, men jag tror det tar ett par månader innan kroppen har ställt in sig.
    du har alltså varit utan skydd i tre mån.

Ge inte upp hoppet! Du ska se att det ordnar sig

• Jumjum84

ja det kan ta jättelång tid från att man slutar med p-piller tills man blir gravid... upp till tre år har jag hört... men det är ju individuellt.... det har varit de tre längsta månaderna i mitt liv..eller..nästan fyra

• Smultronet84

jag kan förstå att det känns lång tid, e lite orolig att det ska ta lång tid för mig med, ska sluta bara jag har kommit hem från thailand vi åker på lörda! vi har planerat att förlova oss där=) ska bli en helt underbar resa, den sista resan innan vi blir fler hoppas jag iaf!

• ceha

smultronet8: jag blev gravid på första försöket efter p-piller (Trionetta28). Men nu när jag haft p-stav så har det inte tagit sig ännu (sen oktober). Så det är nog väldigt olika.

Det är ju så mycket som ska stämma. Även om man har ägglossning och sex "rätt period"så tror jag att det är ca 20% chans att det fungerar. Så det är ju egentligen helt otroligt att det ens fungerar.
    Det bästa är nog att inte fundera så mycket, jag tror att 7-9 månader är snittet för att bli gravid. Ju mer man funderar, desto jobbigare blir det. (Fast det där är ju lätt att säga, men inte lika lätt att leva efter själv tyvärr )

• Jumjum84

ceha: ja det är inte det lättaste att släppa tanken på det. stickningarna i magen för en vecka sen o sen alla "symtom" om det nu är det gör det inte lättare att glömma direkt.

smultronet8: grattis till den kommande förlovningen. =)

• ceha

De två första månaderna så hade jag jättemycket symptom (typ stickningar i mage o bröst, illamående etc), men mensen kom varje gång åndå.. Jag vill absolut inte få dig att tappa hoppet, du kan ju mycket väl vara gravid i alla fall. Du kanske helt enkelt testat för tidigt? Vill bara säga att om du inte är gravid, så är du inte ensam om att ha grav.symptom !

• Jumjum84

Jag tänkte höra om en sak:
    igår fick jag ett otäckt tryck i vänster sida av magen. Kom helt plötsligt. Mådde illa också. Nu har magvärken släppt men illa måendet är kvar. Är öm i magen...
    Någon som vet vad det kan vara?
    fick en släng av magvärk nu också, men inte på samma sätt.

Ej mensvärk

Kram

• Jonasson

Det är "bara" 30 % chans att bli gravid även om man har sex under ägglossning. Lite info bara. Lycka till!

Svar på tråden förstörd....