Bästa stunden med barn?
Kom på det när jag nattade att det är skönt att få dom vågrätt så det blir lugnt sedan men annat är trevligt också
Kom på det när jag nattade att det är skönt att få dom vågrätt så det blir lugnt sedan men annat är trevligt också
6-åring: Sitta och prata klokt tillsammans på tu man hand.
Snart 5-åring: Sitta/ligga och mysa
8 månader: Leka
Oj, vad svårt. Men just nu tror jag att det absolut bästa är när jag får ha ett längre samtal med vår snart 3,5-åring. Han är oerhört verbal och säger så underfundiga och roliga saker.
Sitta, ligga och mysa och samtidigt prata klokt.
Sitta och mysa, framför en film eller med en bok och prata om det man ser/läser. Han har precis börjat prata och det är så roligt att höra vad han har att säga om allting. Han är snart tre år. Just nu finns det få stunder som inte känns "bäst".
När dottern 2,5 vill göra "katt-puss" =gnugga näsa. Man blundar, gnuggar.. kikar lite o ser bara ett stort mega-leende. Då blir man lycklig!!
Börjar kunna konversera lite med henne nu också.. det är bra roligt ibland också.
Har inga barn själv. Men skulle säga att bästa stunden med andra barn är när de sover.
När de är hos mormor. Alla glada.
Ha långa resonerande samtal, förklara, se att de är nyfikna och att de drar slutsater och minns... Att vara ute i naturen och visa på insekter och växter och se dem intresserade, och att senare märka att de minns! Göra experiment, räkna, märka att de är tänkande och intelligenta.
(däremot är jag definitivt inget fan av att mysa, gosa etc. Gillar inte pussar och kramar av barn...)
På morgonen. Bägge är riktiga solstrålar när dom vaknar. Samt när jag och den blivande 3 åringen går på promenad och bara pratar om allt möjligt.
Efter en lång intensiv dag kan jag dock tycka att nattningarna är underbara! :)